Rekommenderade webbläsare
Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen webbläsare för våra internettjänster. Om du använder äldre versioner kan vi inte garantera tillräcklig säkerhet eller funktionalitet.
Här får du hjälp med våra internettjänster. Du kan läsa mer om rekommenderade inställningar och få tips om hur du löser vissa problem som kan uppstå med din webbläsare.
För att BankID på kort ska fungera på Windows 10 behöver du uppdatera till senaste versionen av BankID:s säkerhetsprogram.
Installera BankID:s säkerhetsprogram (install.bankid.com)
Våra appar finns både för iPhone- och Androidmobiler. För att få en säker bankupplevelse och tillgång till nya tjänster rekommenderar vi att du uppdaterar appen i din telefon när det finns nya versioner.
Inloggning med QR-kod är en säkerhetsfunktion i mobilt BankID. Genom att du läser av QR-koden på din datorskärm vet vi att din dator och mobiltelefon är på samma plats när du legitimerar dig eller skriver under i andra enheter än den där du har ditt mobila BankID. Till exempel när du använder ditt mobila BankID för att logga in på internetbanken.
Det kan hända att valet att logga in med mobilt BankID inte visas på din iPad. Då kan du se till att webbläsaren är inställd att visa mobilversionen av inloggningssidan. Så här gör du:
Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen webbläsare för våra internettjänster. Om du använder äldre versioner kan vi inte garantera tillräcklig säkerhet eller funktionalitet.
Om du har gammal data sparad i ditt cacheminne kan det göra att webbsidan inte riktigt fungerar som du förväntar dig. Då kan du behöva tömma cacheminnet.
Om du använder en rekommenderad webbläsare men ändå får felmeddelande när du försöker logga in på internetbanken.