Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Teknikhjälp för våra internettjänster

Här får du hjälp med våra internettjänster. Du kan läsa mer om rekommenderade inställningar och få tips om hur du löser vissa problem som kan uppstå med din webbläsare.

Uppdatering till Windows 10

För att BankID på kort ska fungera på Windows 10 behöver du uppdatera till senaste versionen av BankID:s säkerhetsprogram.

Installera BankID:s säkerhetsprogram (install.bankid.com)

Viktigt att hålla din app uppdaterad

Våra appar finns både för iPhone- och Androidmobiler. För att få en säker bankupplevelse och tillgång till nya tjänster rekommenderar vi att du uppdaterar appen i din telefon när det finns nya versioner.

Till frågor och svar

QR-kod vid inloggning med mobilt BankID

Inloggning med QR-kod är en säkerhetsfunktion i mobilt BankID. Genom att du läser av QR-koden på din datorskärm vet vi att din dator och mobiltelefon är på samma plats när du legitimerar dig eller skriver under i andra enheter än den där du har ditt mobila BankID. Till exempel när du använder ditt mobila BankID för att logga in på internetbanken.

Visa mobilversionen på iPad

Det kan hända att valet att logga in med mobilt BankID inte visas på din iPad. Då kan du se till att webbläsaren är inställd att visa mobilversionen av inloggningssidan. Så här gör du:

  1. Tryck på AA till vänster överst i adressfältet i Safari.
  2. Välj Begär mobilversion.
  3. Ladda om sidan genom att trycka på den runda pilen till höger i adressfältet.

Tips och råd

Rekommenderade webbläsare

Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen webbläsare för våra internettjänster. Om du använder äldre versioner kan vi inte garantera tillräcklig säkerhet eller funktionalitet.

Rensa ditt cacheminne

Om du har gammal data sparad i ditt cacheminne kan det göra att webbsidan inte riktigt fungerar som du förväntar dig. Då kan du behöva tömma cacheminnet.

Problem med att logga in?

Om du använder en rekommenderad webbläsare men ändå får felmeddelande när du försöker logga in på internetbanken.