Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Rekommenderade webbläsare

Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen av någon av dessa webbläsare för våra internettjänster:

  • Google Chrome
  • Apple Safari
  • Mozilla Firefox
  • Microsoft Edge

Vi testar kontinuerligt de senaste versionerna av webbläsarna, men det kan ta ett tag innan en ny version fungerar fullt ut med internettjänsterna. Vi avråder dig dock från att använda äldre versioner, eftersom vi inte kan garantera tillräcklig säkerhet eller funktionalitet i dem. 

Från och med februari 2022 kan du inte längre använda webbläsaren Internet Explorer på våra webbplatser.

Se över din webbläsares inställningar

För att internetbanken ska fungera måste din webbläsare acceptera kakor, eller cookies, eftersom det är en del av vår behörighetskontroll. En kaka är en liten textfil som består av bokstäver och siffror som den webbplats du besöker sparar på din enhet. Kakan fungerar som ett tekniskt stöd som på olika sätt underlättar din användning av webbplatsen. För internetbanken skickar vi en kaka till din dator varje gång du besöker internetbanken för att hålla reda på att det är just du som är inloggad. Filen kastas automatiskt när du loggar ut, och vi sparar ingen personlig information.

De flesta webbläsare är standardinställda att acceptera kakor. Du kan också ställa in att webbläsaren ska meddela när den tar emot en kaka, så att du själv kan avgöra om du ska ta emot den eller inte. Om du valt bort kakor helt och hållet kan du inte använda internetbanken.

Så här ställer du in att du accepterar kakor

Mozilla Firefox

  1. Klicka på de tre vågräta strecken till höger i fönstret.
  2. Välj Inställningar och därefter Sekretess.
  3. Se till att Tillåt kakor och webbplatsdata från webbplatser är markerat under Kakor och webbplatsdata.

Google Chrome

  1. Klicka på de tre vågräta strecken längst till höger på menyraden.
  2. Välj Inställningar.
  3. Klicka på Inställningar för webbplatsen under Sekretess och säkerhet.
  4. Klicka på Cookies under behörigheter.
  5. Se till att Tillåt att webbplatser sparar och läser cookiedata (rekommenderas) är markerat.

Apple Safari

  1. Gå in under Safari, välj Inställningar och därefter Integritet.
  2. Se till att det inte finns någon bock i rutan Blockera alla cookies. 

Microsoft Edge

  1. Klicka på de tre prickarna längst upp till höger.
  2. Välj Inställningar.
  3. Klicka på Visa avancerade inställningar.
  4. Under rubriken Cookies, välj Blockera inte cookies.
  5. Stäng webbläsaren och starta den igen, alternativt uppdatera sidan.

Tips och råd

Rekommenderade webbläsare

Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen webbläsare för våra internettjänster. Om du använder äldre versioner kan vi inte garantera tillräcklig säkerhet eller funktionalitet.

Rensa ditt cacheminne

Om du har gammal data sparad i ditt cacheminne kan det göra att webbsidan inte riktigt fungerar som du förväntar dig. Då kan du behöva tömma cacheminnet.

Problem med att logga in?

Om du använder en rekommenderad webbläsare men ändå får felmeddelande när du försöker logga in på internetbanken.