Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Din webbläsare är för gammal. För en bättre och säkrare användarupplevelse rekommenderar vi att du byter webbläsare.

Rekommenderade webbläsare

 

Rekommenderade webbläsare

Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen av någon av dessa webbläsare för våra internettjänster:

  • Google Chrome
  • Apple Safari
  • Mozilla Firefox
  • Microsoft Edge

Vi testar kontinuerligt de senaste versionerna av webbläsarna, men det kan ta ett tag innan en ny version fungerar fullt ut med internettjänsterna. Vi avråder dig dock från att använda äldre versioner, eftersom vi inte kan garantera tillräcklig säkerhet eller funktionalitet i dem. Om du är osäker på vilken webbläsare du har är du välkommen att kontakta vår support på 0771-24 11 11.

Från och med april 2021 kan du inte längre att använda internetbankerna eller seb.se om du har en dator med äldre operativsystem, till exempel Windows XP, eller en webbläsare som inte har uppdaterats på länge.

För att du ska kunna använda C&I Online efter sommaren 2021 behöver du uppdatera din webbläsare. Vänligen börja idag och uppdatera din browser till den senaste versionen av till exempel Microsoft Chromium Edge, Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Se över din webbläsares inställningar

För att internetbanken ska fungera måste din webbläsare acceptera kakor, eller cookies, eftersom det är en del av vår behörighetskontroll. En kaka är en liten fil som vi skickar till din dator varje gång du besöker internetbanken för att hålla reda på att det är just du som är inloggad. Filen kastas automatiskt när du loggar ut, och vi sparar ingen personlig information.

De flesta webbläsare är standardinställda att acceptera kakor. Du kan också ställa in att webbläsaren ska meddela när den tar emot en kaka, så att du själv kan avgöra om du ska ta emot den eller inte. Om du valt bort kakor helt och hållet kan du inte använda internetbanken.

Så här ställer du in att du accepterar kakor

Mozilla Firefox

  1. Klicka på de tre vågräta strecken till höger i fönstret.
  2. Välj Inställningar och därefter Sekretess.
  3. Se till att Tillåt kakor och webbplatsdata från webbplatser är markerat under Kakor och webbplatsdata.

Google Chrome

  1. Klicka på de tre vågräta strecken längst till höger på menyraden.
  2. Välj Inställningar.
  3. Klicka på Inställningar för webbplatsen under Sekretess och säkerhet.
  4. Klicka på Cookies under behörigheter.
  5. Se till att Tillåt att webbplatser sparar och läser cookiedata (rekommenderas) är markerat.

Apple Safari

  1. Gå in under Safari, välj Inställningar och därefter Integritet.
  2. Se till att det inte finns någon bock i rutan Blockera alla cookies. 

Microsoft Edge

  1. Klicka på de tre prickarna längst upp till höger.
  2. Välj Inställningar.
  3. Klicka på Visa avancerade inställningar.
  4. Under rubriken Cookies, välj Blockera inte cookies.
  5. Stäng webbläsaren och starta den igen, alternativt uppdatera sidan.

Rensa ditt cacheminne

Om du har gammal data sparad i ditt cacheminne kan det göra att webbsidan inte riktigt fungerar som du förväntar dig. Då kan du behöva tömma cacheminnet.

Så här rensar du ditt cacheminne

Problem med att logga in?

Om du använder en rekommenderad webbläsare men ändå får felmeddelande när du försöker logga in på internetbanken. 

Läs vad du kan göra om du har problem med att logga in

Kontakta oss

Teknisk support

Telefon: 0771-24 11 11
Måndag–fredag 8–18 

Customer service