Skaffa mobilt BankID
Mobilt BankID är en e-legitimation för mobiltelefoner och surfplattor. Skaffa mobilt BankID för att kunna logga in och legitimera dig på internetbanken och många andra e-tjänster.
Med mobilt BankID kan du logga in och legitimera dig på internetbanken, i våra appar och många andra e-tjänster.
Du skaffar och förnyar mobilt BankID enkelt inne på internetbanken. Du kan inte göra det i vår app.
Mobilt BankID är en e-legitimation för mobiltelefoner och surfplattor. Skaffa mobilt BankID för att kunna logga in och legitimera dig på internetbanken och många andra e-tjänster.
Om ditt BankID hamnar i fel händer kan det få stora konsekvenser. Läs alltid noga de texter som visas i BankID-appen: Var loggar jag in? Vad skriver jag under? Se också till att du har notiser aktiverade för din BankID-app. Då får du ett meddelande om någon hämtar ett nytt BankID i ditt namn. Leta upp BankID-appen i din telefons inställningar och aktivera notiser.
För din säkerhet måste mobilt BankID vara installerad på samma mobila enhet som appen. Du kan ha ett mobilt BankID på upp till tre olika mobila enheter (mobiltelefon eller surfplatta).
Logga in med digipass eller BankID på kort och beställ mobilt BankID
Du kan få hjälp med mobilt BankID av Aida, vår digitala kundtjänstmedarbetare med artificiell intelligens.
SEB:s BankID-support, öppen alla dagar klockan 7–23
Inom Sverige: 0771-88 66 44
Från utlandet: +46-771-88 66 44
Telefonbanken
Inom Sverige: 0771-365 365
Från utlandet: +46-771-365 365
Telefonbanken företag
Inom Sverige: 0771-62 53 53
Från utlandet: +46-771-62 53 53