Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Internetbanken privat – få överblick över din ekonomi

  • Personlig service dygnet runt
  • Tillgång till dina konton var du än är
  • Internetbanken är kostnadsfri
Logga in direkt Bli privatkund

Med internetbanken kan du utföra dina bankärenden i lugn och ro när du vill.

Sköt din privatekonomi

När du loggar in får du lätt överblick av dina konton, kort, skulder och tillgångar. Tjänsten är kostnadsfri, men vill du till exempel betala räkningar betalar du en årsavgift för själva betaltjänsten.

Ekonomisk översikt

Här får du en översikt över dina tillgångar och skulder.

Digital rådgivning

Fyll i dina uppgifter och få råd baserat på din ekonomiska situation.

Betala en faktura

  • Klicka på Betala & överföra i menyn
  • Välj den översta länken Ny betalning eller överföring
  • Under rubriken Ny betalning eller överföring (Bankgiro/plusgiro) fyller du i uppgifterna. Klicka sedan på Lägg till. Betalningen läggs nu under Betalningar och överföringar att skicka
  • Om du vill kan du nu fylla på med fler uppdrag
  • När du är klar klickar du på knappen Godkänn. Du får då granska och godkänna betalningen eller betalningarna genom att återigen identifiera dig via mobilt BankID, BankID på kort eller digipass

Överföring mellan egna konton

  • Föra över pengar mellan egna konton gör du enklast på startsidan, under rubriken Överföringar mellan egna konton
  • Välj vilket konto du vill föra över från och till, skriv eventuellt meddelande och klicka på För över

Du som har mobilt BankID kan bli kund och komma igång med internet­banken direkt, utan att behöva besöka ett bank­kontor.

Har du inte mobilt BankID är du välkommen att ringa oss på 0771-365 365 så bokar vi ett möte på något av våra kontor. Du kan då få en digi­pass som du använder för att legiti­mera dig på internet­banken. Eller så hjälper vi dig att skaffa mobilt BankID. Du måste vara minst 18 år för att få anslut­ning till internet­banken.

När du blivit kund hos oss och har en digi­pass eller mobilt BankID så att du kan identi­fiera dig kan du också få personlig hjälp dygnet runt på 0771-365 365. Vår kund­service för försäkrings­frågor når du på 077-11 11 800 och de har öppet vardagar klockan 8–18.

  • Klicka på Logga in-knappen i övre högra hörnet. Välj sedan alternativet Internetbanken privat.
  • Nästa steg kan se ut på tre olika sätt beroende på hur du väljer att identifiera dig: mobilt BankID, BankID på kort eller digipass. Följ sen instruktionerna på skärmen för det sätt som du har valt.

Det kostar ingenting att använda internetbanken, men för vissa tjänster betalar du en avgift.

Vill du till exempel betala räkningar betalar du antingen 180 kronor i årsavgift för vår betalservice via internet­banken, eller 50 kronor i månadsavgift för Enkla vardagen. Alla våra mobila tjänster är däremot helt kostnadsfria.

Villkor för betalkonton och betaltjänster (pdf)

Villkor för SEB:s internetbank för privatpersoner

För mer information, se prislistan

Nytt utseende och möjlighet att dölja menyn

Nu kan du välja om du vill se den vänstra menyn på internetbanken hela tiden eller dölja den för att få en bättre översikt av innehållet på en sida. Vi har vi också ändrat utseendet på internetbanken med nya färger. Vi hoppas att förändringen gör det ännu enklare att utföra dina ärenden.

Vi har fått synpunkter från många kunder om att den vänstra menyn har tagit mycket plats på skärmen och gjort det svårt att få en bra överblick och att utföra vissa ärenden. Den svarta färgen kunde också göra det svårt att läsa alternativen i menyn.

Genom dessa förändringar vill vi möta önskemål som vi fått från kunder och förbättra den totala upplevelsen av internetbanken.

Genom att ändra reglaget Fäst meny till avstängt läge kommer menyn till vänster att döljas när du byter sida eller laddar om sidan.

För att visa den vänstra menyn hela tiden klickar du på Meny längst upp i det vänstra hörnet och klickar sedan på reglaget Fäst meny igen.

Ja, vi läser kontinuerligt de synpunkter som våra kunder lämnar och jobbar ständigt med större och mindre förändringar för att göra det enklare att använda internetbanken.

Klicka på länken Tyck till om Internetbanken, som du hittar längst ner på varje sida på internetbanken under rubriken Kundservice. Vi vill väldigt gärna ha dina synpunkter så att vi kan fortsätta att jobba med olika förbättringar.

Så höjer du din säkerhetsnivå

Vi analyserar alltid misstänkta köpmönster och ovanliga transaktioner för att snabbt kunna agera och skydda dig mot bedrägerier. Nu kan du även höja din egen säkerhets­nivå genom att aktivera våra säkerhets­tillägg.

Bli svårlurad

Antalet telefon­bedrägerier ökar och metoderna ändras hela tiden. Genom att känna igen några av de vanligaste varnings­tecknen kan du skydda dig och dina nära. Därför har Sveriges banker tagit initiativ till en gemensam informations­kampanj för att uppmärksamma problemet och komma med konkreta tips och råd om hur man själv kan skydda sig och sina närstående mot bedrägerier. Initiativet Svårlurad! syftar till att alla ska bli just det – svårlurade.

Kontakta oss

Ring oss på 0771-365 365. Vi hjälper dig dygnet runt, alla dagar.