Skaffa mobilt BankID
Behöver du hjälp med BankID? Här hittar du en steg för steg guide för hur du gör för att skaffa det själv eller till ditt barn.

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.
Läs mer om rekommenderade webbläsare
Har du frågor om våra tjänster eller ett bankärende du behöver hjälp med? Här hittar du tips och råd för hur du tar dig vidare.
De flesta bankärenden kan du göra själv via våra digitala tjänster på vår internetbank eller i vår app. Exempelvis kan du hantera dina bankkort, förnya ditt BankID, ansluta dig till Swish eller Apple Pay och handla med aktier och fonder.
Du som är företagare kan göra många av dina ärenden i vår företagsapp, bland annat attestera betalningar, göra snabba likviditetskontroller och överföra pengar mellan konton.
Du kan också chatta med Aida, vår digitala medarbetare. Om Aida inte kan svara på din fråga kan en kollega ta över chatten alla dagar 8–22.
Ett fåtal bankärenden kräver ett fysiskt besök. Om ditt ärende endast kan lösas på ett bankkontor får du hjälp av kundservice att boka ett möte på en tid som passar dig.
Alla besök på bankkontoren måste bokas i förhand, det inte är möjligt att göra drop-in-besök.
Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. De hjälper dig dygnet runt, alla dagar i veckan.
Vår kundtjänst för privat har öppet dygnet runt, men under vissa tider är det lite fler kunder som försöker nå oss. De grönmarkerade tiderna visar när det är färre som ringer och vi kan därför hjälpa dig ännu snabbare.
Klockslag | Vardagar (mån-fre) |
Helger (lör-sön) |
---|---|---|
6–8 | Mellantryck | Lågt tryck |
8–10 | Högt tryck | Lågt tryck |
10–12 | Högt tryck | Lågt tryck |
12–14 | Mellantryck | Högt tryck |
14–16 | Lågt tryck | Högt tryck |
16–20 | Lågt tryck | Mellantryck |
20–00 | Lågt tryck | Lågt tryck |
00–6 | Lågt tryck | Lågt tryck |
BankID-support: 0771-88 66 44
Öppet alla dagar 7–23
SEB:s kort: 0774-24 24 24
Öppet dygnet runt.
SEB Debit, SEB Debit limited och SEB Credit: 0771-365 365.
Öppet dygnet runt.
Eurocard Gold: 08-14 67 37
Eurocard Platinum: 08-14 67 57
SEB Corporate och SEB Corporate Limit: 0774-48 28 08
Vardagar 8:30–17
Privat: 077-11 11 800
Vardagar 8–16:30
Företag: 0771-43 10 00
Vardagar 8:30–16:30
Växel: 08-785 10 00
Vardagar 8–18
SEB:s växel, när du söker bankkontor, person eller avdelning
0771-62 10 00
Växelnumret är alltid öppet.
Bankärenden: 0771-42 11 00
Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
Organisationsnummer: 502032-9081
Styrelsens säte: Stockholm
Postadress: 106 40 Stockholm