Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Kontakta oss – få hjälp med dina bankärenden

Har du frågor om våra tjänster eller ett bank­ärende du behöver hjälp med? Här hittar du tips och råd för hur du tar dig vidare.

Hjälp med mobilt BankID

Vi guidar dig som vill skaffa eller förnya mobilt BankID. Om det gäller mobilt BankID för ditt barn eller om du saknar BankID och digipass kan du boka ett möte på ett av våra kontor.

Skaffa mobilt BankID Boka möte
Person som håller i en mobil som visar inloggningssidan till mobilt BankID.

Gör dina ärenden digitalt 

De flesta bankärenden kan du göra själv via våra digitala tjänster på vår internetbank eller i vår app. Exempelvis kan du hantera dina bankkort, förnya ditt BankID, ansluta dig till Swish eller Apple Pay och handla med aktier och fonder.

Du som är företagare kan göra många av dina ärenden i vår företagsapp, bland annat attestera betalningar, göra snabba likviditetskontroller och överföra pengar mellan konton.  

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna

Vanliga frågor och svar

Våra bankkontor 

Ett fåtal bankärenden kräver ett fysiskt besök. Om ditt ärende endast kan lösas på ett bankkontor får du hjälp av kundservice att boka ett möte på en tid som passar dig.

Alla besök på bankkontoren måste bokas i förhand, det inte är möjligt att göra drop-in-besök. 

Ring oss för att få hjälp 

Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig alla dagar i veckan. 

Privat

0771-365 365 

Öppet dygnet runt.

Bolån

0771-365 365

Vardagar 8–18

Företag

0771-62 53 53 

Vardagar 8–20 

Lördag och söndag 10–18

Fler nummer och tjänster

SEB:s kort: 0774-24 24 24
Öppet dygnet runt.

SEB Debit, SEB Debit limited och SEB Credit: 0771-365 365
Öppet dygnet runt.

Eurocard Gold: 08-14 67 37
Eurocard Platinum: 08-14 67 57
SEB Corporate och SEB Corporate Limit: 0774-48 28 08
Vardagar 8:30–17

Privat: 077-11 11 800
Vardagar 8–16:30

Företag: 0771-43 10 00
Vardagar 8:30–16:30

Växel: 08-785 10 00
Vardagar 8–18

SEB:s växel, när du söker bankkontor, person eller avdelning
0771-62 10 00
Växelnumret är alltid öppet.

Bankärenden: 0771-42 11 00

Använd vår sökfunktion för att hitta ditt närmaste bankkontor. Vill du boka in ett rådgivningsmöte behöver du ringa till oss, vi har inga drop in tider.

Sök efter ditt bankkontor

SEB:s organisationsnummer

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
Organisationsnummer: 502032-9081
Styrelsens säte: Stockholm
Postadress: 106 40 Stockholm