
Hållbart företagande lönar sig

Vi är övertygade om att hållbart företagande, det vill säga att som företag kontinuerligt jobba med miljömässiga och sociala frågor, är ett vinnande koncept.
- Fler och fler bryr sig om hållbarhet – en stark hållbarhetsprofil blir allt viktigare för att attrahera kunder, medarbetare och investerare.
- Både lagstiftare och dina konkurrenter kommer att öka sitt fokus på hållbarhet – att vara tidigt ute ger ett försprång.
- I sökandet efter hållbara lösningar finns stora affärsmöjligheter, exempelvis inom miljöteknik.
De tre p:na – ett sätt att bygga en hållbar affärsmodell
Ett bra sätt att jobba med hållbarhet är att fundera på hur du kan skapa värde utifrån de tre p:na: People, Planet och Profit. Det hjälper dig att utforska hur din verksamhet på bästa sätt kan ta ansvar för människor och miljön, och samtidigt var lönsam. Genom att ta fram en plan för hur du kan arbeta med de tre p:na sätter du grunden för att bygga en långsiktigt hållbar affärsmodell.
Håll hållbarhetsarbetet levande
Hållbarhetsarbete är inte något som man bockar av eller blir klar med – det handlar snarare om ett perspektiv som man hela tiden har med sig i sitt företagande. Och för den som lyckas med det är möjligheterna stora.