Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Om något blivit fel – företag

Vi vill att du som är kund hos oss ska känna dig nöjd och rättvist behandlad, även när det handlar om klagomål eller något som blivit fel. Därför är vi tacksamma för att du tar dig tid att kontakta oss, så att vi får möjlighet att reda ut eventuella missförstånd eller felaktigheter. 

Vi återkommer till dig inom 14 dagar, och du har alltid rätt till ett skriftligt svar om du vill ha det. Det kostar självklart ingenting att anmäla ett klagomål.

Gör så här för att anmäla ett klagomål

  1. Kontakta i första hand den som har tagit hand om ditt ärende. Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Saknar du kontaktuppgifter till den personen kan du ringa vår växel på 0771-62 10 00, öppet dygnet runt.
  2. Om du hellre vill kan du registrera ditt klagomål digitalt. Vi utreder då ditt ärende för att se hur vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. I formuläret väljer du det ärende som ditt klagomål handlar om. Vi kan komma att överföra klagomålet mellan bank och försäkringsbolag för att klagomålet ska hanteras av den enhet som är bäst lämpad att ta hand om det.

    Registrera klagomål eller begär överprövning

Kortreklamation

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. 

Läs mer om hur du gör en kortreklamation

Du kan även skriva till oss

För pensions- och försäkringsärenden, skriv till:

SEB
Klagomålsansvarig Sarah Notefält Sandström
Pension och Försäkring
106 40 Stockholm

För bankärenden (bankprodukter och rådgivning), skriv till:

SEB
Kundrelationer, bankärenden
106 40 Stockholm

Råd och hjälp utanför SEB

Du kan alltid vända dig till oberoende organisationer och myndigheter utanför oss på SEB om du inte är nöjd.

Råd och hjälp utanför SEB