Om något blivit fel – företag
Om du känner dig missnöjd eller tycker att något inte har gått rätt till vill vi såklart att du kontaktar oss. Hör av dig så ska vi se till att hjälpa dig.
Kontakta i första hand den som tagit hand om ditt ärende
Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Saknar du kontaktuppgifter till den personen kan du alltid ringa vår växel på 0771-62 10 00, öppet dygnet runt. De hjälper dig att komma rätt. Du kan även registrera ditt klagomål via något av formulären nedan. Vi kommer att kontakta dig inom 14 dagar. Det är alltid kostnadsfritt att framföra ett klagomål och du har alltid rätt till skriftligt svar eller beslut om du så önskar.
Om du fortfarande inte är nöjd
Om du är missnöjd med lösningen eller det beslut vi har tagit kan du skriva till vår klagomålsansvariga för att överpröva ärendet. Det är kostnadsfritt att begära en överprövning av sitt ärende. Vid en överprövning kommer du att få ett skriftligt beslut inom 14 dagar.
Pension och försäkring
SEB
Klagomålsansvarig, Sarah Notefält Sandström
Pension & Försäkring
106 40 Stockholm
Registrera ditt klagomål för pension och försäkring
Kortreklamation
Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel.
Läs mer om hur du gör en kortreklamation
Bankärenden
SEB
Kundrelationer, bankärenden
106 40 Stockholm SEB
Registrera ditt klagomål för bankärenden
Råd och hjälp utanför SEB
Du kan alltid vända dig till oberoende organisationer och myndigheter utanför oss på SEB om du inte är nöjd.
Råd och hjälp utanför SEB
Är du missnöjd med något du köpt på nätet?
Du kan använda EU:s plattform för tvistlösning om du har haft problem med något du
har köpt på nätet.
Registrera ett klagomål för en vara eller tjänst