Om du inte är nöjd
Om du känner dig missnöjd, eller om du tycker att något inte har gått rätt till, ber vi dig kontakta oss. Vi utreder då ditt ärende för att se hur vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vi återkommer till dig inom 14 dagar, och du har alltid rätt till ett skriftligt svar om du vill ha det. Det kostar självklart ingenting att anmäla ett klagomål.
Gör så här för att anmäla ett klagomål
- Kontakta i första hand den som har tagit hand om ditt ärende. Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Saknar du kontaktuppgifter till den personen kan du ringa vår växel på 0771-62 10 00, öppet dygnet runt.
- Om du hellre vill kan du registrera ditt klagomål via något av formulären nedan.
Om du fortfarande inte är nöjd
Om du är missnöjd med lösningen eller det beslut vi har tagit kan du skriva till Klagomålsansvarig för att få ditt ärende överprövat. Du kan även registrera en begäran om överprövning via något av formulären nedan.
Pension och försäkring
SEB
Klagomålsansvarig, Sara Notefält
Pension och försäkring
106 40 Stockholm
Registrera klagomål eller begär överprövning hos pension och försäkring
Kortreklamation
Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel.
Läs mer om hur du gör en kortreklamation
Bankärenden
SEB
Kundrelationer, bankärenden
106 40 Stockholm SEB
Registrera ditt klagomål för bankärenden
Råd och hjälp utanför SEB
Du kan alltid vända dig till oberoende organisationer och myndigheter utanför oss på SEB om du inte är nöjd.
Råd och hjälp utanför SEB
Är du missnöjd med något du köpt på nätet?
Du kan använda EU:s plattform för tvistlösning om du har haft problem med något du har köpt på nätet.
Registrera ett klagomål för en vara eller tjänst