Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Kortreklamation

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel.

Fyll i det reklamationsformulär som stämmer för just ditt ärende. När du skickar in din reklamation får du ett bekräftelsemejl med ett ID nummer inom 10–15 minuter. ID-numret är viktigt att spara om du behöver kontakta oss igen. Om kortet tillhör ett barn under 18 år kan barnet eller en förmyndare fylla i reklamationsformuläret.

  • Något har gått fel vid mitt köp eller uttag
    Har du till exempel drabbats av en dubbeldebitering, feldebitering eller ej fått dina beställda varor, så ber vi dig i första hand att försöka lösa det direkt med inköpsstället. Får du ingen hjälp av inköpsstället är du välkommen att göra en reklamation hos oss.
  • Köp eller uttag som inte är gjorda av mig
    Har du upptäckt obehöriga köp eller uttag så behöver du spärra kortet snarast möjligt så att inga fler transaktioner kan genomföras. Kom ihåg att även polisanmäla de obehöriga köpen.
  • Mitt kort är stulet eller tappat
    Avser din reklamation köp eller uttag gjort på ett tappat eller stulet kort så behöver du spärra kortet omedelbart om det inte redan är gjort. Du måste även göra en polisanmälan och bifoga den vid reklamationstillfället.

SEB Debit, SEB Commercial Debit och SEB Debit Limited

Kort som är kopplat till ett konto.

SEB Credit, SEB Invited, SEB Selected

Privatkort med fakturabetalning.

SEB Corporate, SEB Corporate Limit

Företagskort med betalning via faktura.

Eurocard

Upp Upp