Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Kortläsaren till mitt BankID fungerar inte – vad ska jag göra?

  1. Se till att kortläsaren är ansluten till datorn ordentligt via en usb-port.
  2. Om du använder Mac behöver du installera en drivrutin för vår BankID-kortläsare. Ifall du har uppdaterat operativsystemet på din Mac nyligen så behöver du installera om drivrutinen.
    Ladda ner BankID:s säkerhetsprogram
  3. Om din kortläsare fortfarande inte fungerar kan du beställa en kortläsare genom att logga in på internetbanken och klicka på ditt namn – BankID och säkerhetslösningar. Klicka på beställ kortläsare under BankID på kort eller klicka på länken nedan.
    Beställ kortläsare på internetbanken 

Kan problemet bero på något annat?
Mitt BankID på kort fungerar inte - vad ska jag göra?

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka