Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Stiftelserummet förenklar och digitaliserar ditt styrelsearbete

Förenkla ditt styrelsearbetet med Stiftelserummet, vår digitala plattform, som ger stöd före, under och efter mötet – från bokning och dagordning till justering av protokoll och digital signering.

– Vi vill hjälpa våra kunder att göra digitaliseringen av styrelsearbetet så enkel som möjligt. Stiftelserummet effektiviserar det löpande styrelsearbetet och är ett stöd som underlättar i alla delar av arbetet, säger Victor Österman, Teamchef Stiftelser & Filantropi.

– Genom att ha all information samlad på en säker plats, alltid tillgänglig och uppdaterad, frigör det tid så att styrelsen kan fokusera på stiftelsens ändamål och att skapa varaktig förändring, säger Victor Österman.

Stödet börjar redan vid bokningen för att skapa dagordning. En kallelse skickas ut enkelt, tillsammans med allt underlag. När det är dags för möte har alla ledamöter tillgång till rätt material. Det fortsätter sedan med verktyg för protokollhantering, justering, signering och arkivering.

Tjänsten sparar tid för ledamöterna och underlagen finns alltid tillgängliga digitalt, ingen behöver fundera på vilka papper de ska ta med. Allt är samlat på ett ställe och alla kan förbereda sig när det passar dem. I Stiftelserummet kan ni tryggt hantera handlingar och information. Plattformen är byggd på modern, beprövad teknik med integrerade funktioner som säkerställer en mycket hög säkerhetsnivå.

Fördelar med Stiftelserummet:

  • Sparar tid och förenklar ditt stiftelsearbete
  • Digitalt stöd från mötesbokning till arkivering
  • Ger bättre överblick - all information på samma ställe
  • Färre papper, minskat klimatavtryck
  • Enklare att följa GDPR

Vad ingår i Styrelserummet?

  • Kalenderbokning med länk till kallelse
  • Mallar för t.ex. dagordning och protokoll
  • Enkelt utskick av kallelse, inklusive underlag
  • Stöd och struktur för mötet och för att skriva protokoll snabbt, korrekt och enhetligt
  • Digital signering av till exempel protokoll och årsredovisning
  • Digital arkivering av allt styrelsematerial
  • Trygg hantering av handlingar och information med hög säkerhetsnivå

Fler svar från våra Private Banking experter

Våra experter svarar – en av våra mest lästa och omtyckta artikelserier någonsin.

Läs fler artiklar

Är du privatperson med mer än 5 miljoner kronor att placera? Är en entreprenör i stark tillväxt? Eller vill etablera ett Family Office eller ha en partner till ditt befintliga? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp och berättar mer om vårt erbjudande och hur det kan anpassas efter just dina behov.

När vi ringer upp dig får du besvara en säkerhetsfråga i BankID-appen. Det är en bekräftelse på att du pratar med oss.