Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

SEB Invited – Private Banking

Kortet som ger tillbaka

  • Cashback på 1 procent på alla dina inköp
  • Conciergeservice dygnet runt
  • Förmånliga köp- och reseförsäkringar

SEB Invited är ett exklusivt kort som bland annat ger dig pengar tillbaka på alla dina köp och tillgång till Conciergeservice.

Vad får jag med SEB Invited?

Cashback

Med cashback får du tillbaka 1 procent i pengar på alla dina inköp. Exempel: Om du har utgifter för 20 000 i månaden innebär det att du får tillbaka 2 400 kronor per år. Pengarna kan du antingen använda för att betala nästa faktura eller skänka till Världsnaturfonden WWF. Saldo på din cashback visas i appen, och där har du också möjlighet att välja hur cashbacken skall användas och läsa mer om hur du kan göra skillnad.

Läs mer om WWF

Conciergeservice

Mastercard Travel & Lifestyle services hjälper dig dygnet runt med det du själv inte hinner med. Det kan till exempel handla om att boka bord, resor och teaterbiljetter. Första gången du använder tjänsten behöver du registrera dig. 

Conciergeservice (Mastercard.com)

LoungeKey

Genom medlemskapet i Mastercards LoungeKey™ kan du koppla av i flygplatslounger över hela världen mot en kostnad på 35 dollar per person.

Mastercards LoungeKey (loungekey.com)

Fast Track

Fast Track är det snabbaste sättet att gå igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen, eftersom du då får tillgång till en prioriterad inpassering. För att få tillgång till Fast Track laddar du ner appen “Mastercard Travel Experiences” och registrerar ditt kort eller genom att gå in på hemsidan där du även ser alla tillgängliga flygplatser som har Fast Track.

Till Mastercard Travel Experiences

Vilka försäkringar ingår i kortet?

I SEB Invited ingår en köpförsäkring som består av tre delar och en reseförsäkring.

  • 90 dagars prisskydd
    Ersätter mellanskillnaden om du hittar en redan köpt vara billigare någon annanstans. Gäller varor som du köper i Sverige.
  • 90 dagars köpskydd
    Täcker kostnader för köpta varor som du förlorat genom stöld, brand eller skada efter en plötslig oförutsedd händelse.
  • 1 års förlängd garanti på vitvaror
    Ger dig en förlängd garanti på hemelektronik och vitvaror med ytterligare ett år utöver den garanti som tillverkaren lämnat (max 3 år totalt). För att köpförsäkringen ska gälla behöver du bara betala varan med kortet och alltid spara originalkvittot.
  • Reseförsäkring
    Det ingår en kompletterande reseförsäkring i kortet, med avbeställningsskydd och kompensation vid förseningar, om bagaget inte kommer fram eller om du eller någon i resesällskapet blir sjuk.

Se fullständiga villkor för reseförsäkring, köpskydd och prisskydd (pdf)

Kontakta Moderna Försäkringar för att ansöka om ersättning

Anmäl skada (Moderna försäkringar)

En hyllning till den nordiska naturen

För att minska miljöavtrycket är nya SEB Invited tillverkat av 84 procent biologiskt nedbrytbar plast som görs av majsstärkelse. Motivet på framsidan av kortet är inspirerat av det kristallklara vattnet i högfjällssjön Rissájávri.

Läs mer om den nya kortdesignen

Avtalet löper under ett år i taget och är förenat med ett månadspris om 150 kronor. Krediträntan är bunden och uppgår till 15 procent per år. Den effektiva räntan, som är beräknad på ett kreditbelopp om 75 000 kronor, är 17,50 procent. Det sammanlagda belopp som ska betalas vid fullt utnyttjande av kreditbeloppet under ett år är 87 113 kronor. Lägsta belopp att betala uppgår till 5 procent av kreditbeloppet. (April 2021).

Erbjudanden

Tapster

Alla wearables från Tapster är anslutna till Fidesmo Pay, en mobil betaltjänst som gör att du kan betala i butik genom att blippa ett chip i en ring, klocka eller nyckelring. Lämna plånboken hemma och blippa din wearable istället.

Som SEB-kund får du 30 procents rabatt på alla produkter.

Beställ Tapsters wearables med rabatt Läs mer om Fidesmo Pay

Mastercard Priceless och förtur hos Live Nation

Via ditt kort från Mastercard kan du ta del av rabatter och förmåner världen över. Dessutom får du förtur och kan välja prioriterade platser när du bokar biljetter till utvalda evenemang med Live Nation.

Stopservice

Stopservice är en omfattande tjänst som snabbt hjälper dig oavsett om du har blivit utsatt för en id-kapning, behöver spärra dina värdehandlingar eller blivit bestulen på värdesaker. Du som har ett SEB privat- eller företagskort betalar endast 297 kronor per år (ordinarie pris 369 kr per år).

Menzies lounger

Ska du flyga via Arlanda eller Landvetter har du möjligheten att besöka Menzies lounger och få fri tillgång till drycker, snacks, internetuppkoppling och tidningar.

Ansök

Kontakta din Private Banker för att få kortet kostnads­fritt. Kortet skickas hem till dig några dagar efter beställning.

I samband med att du ansöker om kortet kan du också ansöka om ett extrakort. 

Har du redan ett SEB Invited kan du ansöka om ett extrakort i appen för privatpersoner. Du hittar ditt kort under dina konton i appen. Välj ditt SEB Invited och tryck sedan på Hantera kort och välj Ansök om extrakort.

Ett extrakort kostar 75 kr per månad.

Priser, delbetalning och faktura

Kortet ingår kostnadsfritt i Private Banking-erbjudandet (ordinarie pris är150  kronor per månad). 

Ett extrakort kostar 75 kronor per månad. 

Att ha ett delbetalningsutrymme innebär att du själv väljer hur mycket du vill betala av på fakturan varje månad. När din faktura kommer väljer du belopp att betala. Lägsta belopp att betala är alltid minst 5 % av ditt totala saldo. Ränta tillkommer när du delbetalar.

Delbetala fakturan SEB Invited

Fakturan skickas efter den 15:e varje månad. Fakturan redovisar köp för 30 dagar (period 15:e - 15:e). Betaltiden för din faktura är 10 dagar från det att du får din faktura från oss, tills den förfaller.

Ja, det går bra. Du kan välja att vi drar lägsta belopp att betala eller hela saldot på din månadsfaktura.

Ansök om autogiro (pdf)

Ja, du kan ansluta dig till e-faktura via din internetbank. Sök på SEB Invited och följ anvisningarna. Tänk på att det är du som huvudkortinnehavare som måste ansluta dig till e-faktura. Ange ditt avtalsnummer vid anslutningen. Du hittar ditt avtalsnummer på din pappersfaktura.

Du kan ansluta dig till e-faktura i vår app eller via din internetbank. Avgiften för pappersfakturan är 25 kr.

För att underlätta för dig som kund har vi har tagit fram ett verktyg som gör det enklare för dig att jämföra valutaväxlingskostnader vid kortbetalningar.

Till valutaväxlingsverktyget

Försäkringar

Ja, du får en kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd. På seb.se/invited finns mer information. Vid ytterligare frågor gällande försäkringen hänvisar vi till Moderna Försäkringar på telefon 010 219 12 90.

Ja, du får en köpförsäkring utan extra kostnad när du handlar med SEB Invited. Försäkringen innehåller tre delar:

  • 90 dagars prisskydd 
    Ersätter mellanskillnaden om du hittar en redan köpt vara billigare någon annanstans. Gäller på varor du köper i Sverige.
  • 90 dagars köpskydd 
    Täcker kostnader för köpta varor som du förlorat genom stöld, brand eller skada efter en plötslig och oförutsedd händelse.
  • 1 års förlängd garanti på vitvaror 
    Ger dig en förlängd garanti på hemelektronik och vitvaror med ytterligare ett år utöver den garanti som tillverkaren lämnat (max 3 år totalt).

För att köpförsäkringen ska gälla behöver du bara betala varan med kortet och alltid spara originalkvittot. Mer information om villkoren hittar du längre ner under anmälan av skada.

Vid ytterligare frågor gällande köpförsäkringen eller för att göra en anmälan eller ansöka om ersättning ber vi dig kontakta Moderna Försäkringar på telefon 010 219 12 90. Eller anmäl din skada hos Moderna försäkringar. 

Kortet

  • 1 % Cashback¹
  • Mastercards® Concierge
  • Rese - och köpförsäkring
  • Fritt medlemskap i Mastercards LoungeKey™
  • Fast track
  • Förmåner gäller även extrakortet

¹Upp till 6 000 SEK per år och kort, extrakort samlar cashback gemensamt med huvudkortet upp till 6 000 SEK per år. 

Våra kort är giltiga i 5 år och ett nytt kort skickas automatiskt ut till dig när det är dags att byta.

Med ett SEB Invited kan du

  • ta ut 10 000 kronor på ditt kort per dygn
  • ta ut 15 000 kronor på ditt kort under en rullande period på 30 dagar i Sverige, och 25 000 kronor under en rullande period på 30 dagar utomlands.

Ja, du kan höja ditt delbetalningsutrymme. Ansök i appen och få svar direkt.

Ja, det går bra. Du får betala 3 % på uttaget belopp eller som lägst 35 kronor.

Du kan max ta ut 25 000 kronor under en 30-dagars period varav högst 15 000 kr får avse kontantuttag i Sverige. Under ett dygn är kontantuttag begränsat till 10 000 kronor.

Du kan se ditt saldo eller dina senaste köp i appen eller på internetbanken.

I appen kan du:

  • se ditt saldo och dina fakturor,
  • se köp och uttag,
  • se intjänad Cashback,
  • ändra ditt delbetalningsutrymme,
  • ansöka om extrakort,
  • se vilken pinkod du har
  • samt öppna och stänga för internetköp.

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. Fyll i det reklamationsformulär som stämmer för just ditt ärende. 

Reklamera kortköp

Cashback, concierge och loungebesök

Du får 1 % i Cashback på dina köp.¹ 

Gäller ej kontantuttag. Du kan se saldo på din Cashback i appen. Du kan välja att skänka din cashback till WWF eller att dra av på kommande faktura.

Ditt innestående saldo är giltigt till 31/12 och dras av på din nästa faktura. I de fall saldo understiger 100 kronor och kortet är avslutat, eller att fakturan är under 100 kronor, kommer saldot att förfalla.

¹ Upp till 6 000 SEK per år och kort. Extrakort samlar cashback gemensamt med huvudkortet upp till 6.000 SEK per år.

Ja, det går bra att göra i appen.

Om du gör ett aktivt val betalas bonusen ut på nästkommande faktura eller till WWF. Om du inte gör ett aktivt val betalas hela beloppet ut i januari, året efter. Så max en gång per månad, minst en gång per år.

Nej, om du inte gör ett aktivt val betalas hela beloppet ut i januari, året efter.

Nej, cashbacken får man via inköp, inte via inbetalningar av fakturan

Läs mer på seb.se/invited och Mastercards Concierge.

Du kan också kontakta dem på telefon +46 20 160 43 32.

Priset är 35 USD. Gäller även för medföljande gäst.

Reklamera ett kortköp

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. Bifoga all dokumentation du har i form av kvitton, orderbekräftelse, leveransbekräftelse och den skriftliga kommunikation du har haft direkt med inköpsstället.

Har du till exempel drabbats av en dubbel­debitering, feldebitering eller ej fått dina beställda varor, så ber vi dig i första hand att försöka lösa det direkt med inköpsstället.

Får du ingen hjälp av inköpsstället är du välkommen att göra en reklamation hos oss.

Något har gått fel vid mitt köp eller uttag

Har du upptäckt obehöriga köp eller uttag så behöver du spärra kortet snarast möjligt så att inga fler transaktioner kan genomföras. Kom ihåg att även polisanmäla de obehöriga köpen.

Obehöriga köp eller uttag

Avser din reklamation köp eller uttag gjort på ett tappat eller stulet kort så behöver du spärra kortet omedelbart om det inte redan är gjort. Du måste även göra en polisanmälan och bifoga den vid reklamationstillfället.

Mitt kort är stulet eller tappat