Hur fungerar Bank på telefon?

Om du har tjänsten Bank på telefon på din tonvalstelefon kan du själv bland annat kontrollera saldot, göra överföringar och få information om dina senaste transaktioner.   

Du når Bank på telefon på 0771-42 11 00. En automatisk röst guidar dig till tjänstens funktioner, och du använder knapparna på tonvalstelefonen för att utföra dina bankärenden.

Så här ansluter du dig till Bank på telefon

Anslut dig genom att ringa oss på 0771-365 365. När du ansluter dig får du en kod som du ändrar till en personlig kod du själv väljer första gången du ringer. Du behöver ange ditt personnummer och legitimera dig med mobilt BankID, Digipass eller pin-kod varje gång du ringer.

Snabbkoder till tjänsterna i Bank på telefon

Slå in koden för att starta funktionen du vill använda.

FunktionKod
Saldo#1
Överföringar - Till egna konton i SEB#2
Senaste transaktionerna#3
Kommande uppdrag#4
Personlig service#5
Administrativa tjänster#8
- Hantera kortnummer#8.1
- Byta personlig kod#8.2
Avbryta en funktion/åter till huvudmeny#9
Avsluta samtal#0


Begränsningar med tjänsten

Du kommer inte åt konton eller tjänster (varken aktuellt saldo eller överföringar) som har ett villkor kopplat till sig, exempelvis fullmakts- eller förmyndar­villkor.

I och med ökade krav vid överföringar har banken valt att stänga möjligheten att göra överföring till annan bank och andras konton även inom SEB. Detta gäller även för föranmälda konton, även kallade sambands­konton.

OBS! Du kan enbart göra överföringar mellan egna konton och konton som du har internetfullmakt för (till exempel barn och make/maka/sambo, förälder eller annan person).

Fick du svar på din fråga?