Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Kundservice

Här kan du söka svar på din fråga, hittar du inte det du letar efter är du välkommen att ringa oss.

Vanliga ärenden

Hjälp med mobilt BankID

Vi guidar dig som vill skaffa eller förnya mobilt BankID. Om det gäller mobilt BankID för ditt barn eller om du saknar BankID och digipass kan du boka ett möte på ett av våra kontor.

Person som håller i en mobil som visar inloggningssidan till mobilt BankID.

Spärra kort

Om du förlorat ditt kort ska du omedelbart ringa oss på +46 774 24 24 24 för att spärra det. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar.

Nu är det säkrare för dig som kund att identifiera dig i samtal med oss.

Exempelbild på hur den nya säkerhetsfrågan i mobilt BankID ser ut

När du ringer upp oss eller om vi ringer upp dig får du nu besvara en säkerhetsfråga i BankID-appen innan du legitimerar dig.

Den nya säkerhetsfrågan kan exempelvis vara "Blev du uppringd av SEB Telefonbanken" där du kan svara antingen "Ja" eller "Nej".

Nytt är också en ikon föreställande en telefonlur som du kan se uppe i det högra hörnet av ditt BankID när du påbörjat en identifiering med oss via telefon.

Tänk på att alltid läsa vad som står i BankID-appen innan du signerar.

 

 

 

 

Nu är det säkrare för dig som kund att identifiera dig i samtal med oss.

När du ringer upp oss eller om vi ringer upp dig får du nu besvara en säkerhetsfråga i BankID-appen innan du legitimerar dig.

Den nya säkerhetsfrågan kan exempelvis vara "Blev du uppringd av SEB Telefonbanken" där du kan svara antingen "Ja" eller "Nej".

Nytt är också en ikon föreställande en telefonlur som du kan se uppe i det högra hörnet av ditt BankID när du påbörjat en identifiering med oss via telefon.

Tänk på att alltid läsa vad som står i BankID-appen innan du signerar.

Exempelbild på hur den nya säkerhetsfrågan i mobilt BankID ser ut

Ring oss för att få hjälp 

Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig alla dagar i veckan. 

Privat

0771-365 365 

Öppet dygnet runt.

Bolån

0771-365 365

Vardagar 8–18

Företag

0771-62 53 53 

Vardagar 8–20 

Lördag och söndag 10–18

Spärra ditt kort

Om du förlorat ditt kort ska du omedelbart ringa oss på +46 774 24 24 24 för att spärra det. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar.

Mer om hur du spärrar kort

Om du inte är nöjd

Vi tacksamma för att du tar dig tid att kontakta oss, så att vi får möjlighet att reda ut eventuella missförstånd eller felaktigheter.

Anmäl ett klagomål

Hitta bankkontor

Använd vår sökfunktion för att hitta ditt närmaste bankkontor. Vill du boka in ett rådgivningsmöte behöver du ringa till oss, vi har inga drop in tider.

Sök bankkontor