Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Hur skaffar eller förnyar jag ett mobilt BankID?

Tips! Om du har en läsplatta eller en extra mobil, lägg ett extra BankID på den så kan du logga in och få ett nytt även om din mobil skulle gå sönder eller försvinna. Kom ihåg att förnya ditt mobila BankID innan det går ut och att skapa ett nytt mobilt BankID på din nya mobil eller läsplatta innan du gör dig av med din gamla. Tänk på att du bara kan ha tre aktiva mobila BankID utgivna av SEB samtidigt. 

  1. Ladda ned och installera BankID:s säkerhetsapp på Google Play eller App Store.
  2. Logga in på internetbanken med digipass, BankID på kort eller mobilt BankID som SEB gett ut. Om du inte har någon av dessa behöver du som SEB kund förboka ett möte på ett av våra bankkontor.
    Boka ett möte för att skaffa mobilt BankID.
  3. Ansök om mobilt BankID genom att klicka på ditt namn längst upp på sidan och sedan BankID och säkerhetslösningar. Klicka på Beställ under mobilt BankD.
    Ansök om mobilt BankID på internetbanken
  4. Innan du går vidare behöver du fylla i en engångskod som du får via sms genom att klicka på knappen Beställ en engångskod.
  5. Fyll i engångskoden på internetbanken och klicka på Nästa.
  6. Signera avtalet.
  7. Om du är inloggad på internetbanken på en annan enhet än den du ska ha ditt nya mobila BankID på behöver du skanna QR-koden från internetbanken.
  8. Välj en egen säkerhetskod på 6–8 tecken till ditt mobila BankID. 
  9. Första gången du loggar in på internetbanken med ditt mobila BankID behöver du verifiera det med din digipass, BankID på kort eller med en engångskod via sms.

Läs mer om att skaffa mobilt BankID på vår webbplats

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka