Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Din webbläsare är för gammal. För en bättre och säkrare användarupplevelse rekommenderar vi att du byter webbläsare.

Rekommenderade webbläsare

 

Hur skaffar eller förnyar jag ett mobilt BankID?

Tips! Om du har en läsplatta eller en extra mobil, lägg ett extra BankID på den så kan du logga in och få ett nytt även om din mobil skulle gå sönder eller försvinna. Kom ihåg att förnya ditt mobila BankID innan det går ut och att skapa ett nytt mobilt BankID på din nya mobil eller läsplatta innan du gör dig av med din gamla. Tänk på att du bara kan ha tre aktiva mobila BankID utgivna av SEB samtidigt. 

  1. Ladda ned och installera BankID:s säkerhetsapp på Google Play eller App Store.
  2. Logga in på internetbanken med ett BankID utgivet av SEB (mobilt BankID eller BankID på kort) eller din digipass. Om du inte har någon av dessa får du ringa ditt närmaste bankkontor och förboka ett möte.
    Hitta bankkontor
  3. Ansök om mobilt BankID under Mitt SEB – mobilt BankID och BankID på kort – Beställ.
    Ansök om mobilt BankID på internetbanken
  4. Innan du går vidare behöver du fylla i en engångskod som du får via sms genom att klicka på knappen Beställ en engångskod.
  5. Fyll i engångskoden på internetbanken och klicka på Nästa.
  6. Signera avtalet.
  7. Om du är inloggad på internetbanken på en annan enhet än den du ska ha ditt nya mobila BankID på behöver du skanna QR-koden från internetbanken.
  8. Välj en egen säkerhetskod på 6–8 tecken till ditt mobila BankID. 
  9. Första gången du loggar in på internetbanken med ditt mobila BankID behöver du verifiera det med din digipass, BankID på kort eller med en engångskod via sms.

Läs mer om att skaffa mobilt BankID på vår webbplats

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka