Vad gör jag om jag har glömt bort pinkoden till min digipass?

Har du loggat in på internetbanken tidigare?
Du har tre försök att testa din pinkod.

  • Om det står FAIL 1 eller 2 betyder det att du knappat in fel pinkod. Tryck på pilknappen en gång till så att PIN ---- visas för att få ett nytt försök.
  • Om det står FAIL 3 har du knappat in fel pinkod tre gånger och du behöver kontakta oss för att få en upplåsningskod.

Har du BankID på kort eller mobilt BankID kan du beställa en upplåsningskod på internetbanken. Logga in på internetbanken och klicka på ditt namn längst upp på sidan – Meddelanden och utskick – Meddelanden – Skriv ett nytt meddelande. Välj Digitala tjänster  Lås upp digipass och fyll i formuläret. Vi skickar en upplåsningskod tillsammans med en instruktion för hur du låser upp din digipass via sms. 
Skicka ett säkert meddelande på internetbanken

Har du aldrig loggat in på internetbanken? 
Då behöver du ringa oss och förboka ett möte för att kunna beställa en upplåsningskod. Ta med din digipass och giltig id-handling inför ditt bokade möte.