Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Vad gör jag om jag har glömt bort pinkoden till min digipass?

Har du loggat in på internetbanken tidigare?
Du har tre försök att testa din pinkod.

  • Om det står FAIL 1 eller 2 betyder det att du knappat in fel pinkod. Tryck på pilknappen en gång till så att PIN ---- visas för att få ett nytt försök.
  • Om det står FAIL 3 har du knappat in fel pinkod tre gånger och du behöver kontakta oss för att få en upplåsningskod.

Har du BankID på kort eller mobilt BankID kan du skicka ett säkert meddelande på internetbanken via länken nedan. Uppge koden i fönstret på din digipass (Lock Pin följt av 7 siffror), ditt mobilnummer och numret på din digipass (som du hittar på klisterlappen på baksidan av digipassen). Vi skickar en upplåsningskod tillsammans med en instruktion för hur du låser upp din digipass och väljer en ny pinkod via sms eller hem till brevlådan. 

Har du aldrig loggat in på internetbanken?
Besök något av våra kontor och beställ en upplåsningskod. Ta med din digipass och giltig id-handling.

Här hittar du information om hur du låser upp din digipass med upplåsningskoden.