Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Vad händer om jag slår fel pinkod på mitt mobila BankID?

Om du slår fel pinkod fem gånger spärras ditt mobila BankID. Då behöver du ladda ned ett nytt mobilt BankID.

  1. Logga in på internetbanken med digipass eller BankID på kort och ansök om mobilt BankID under Mitt SEB – BankID – Beställ eller klicka på länken nedan.
    Ansök om mobilt BankID på internetbanken
  2. Innan du går vidare behöver du fylla i en engångskod som du får via sms genom att klicka på knappen Beställ en engångskod.
  3. Fyll i engångskoden på internetbanken och klicka på Nästa.
  4. Signera avtalet med digipass eller BankID på kort.
  5. Om du är inloggad på internetbanken på en annan enhet än den du ska ha ditt nya mobila BankID på behöver du skanna QR-koden från internetbanken.
  6. Välj en egen säkerhetskod på 6–8 tecken till ditt mobila BankID. 
  7. Första gången du loggar in på internetbanken med ditt mobila BankID behöver du verifiera det med din digipass, BankID på kort eller med en engångskod via sms.
  8. Se vår instruktionsfilm för att beställa ett nytt mobilt BankID som guidar dig steg för steg:
    Skaffa mobilt BankID

​​​​​​​Läs mer om att skaffa mobilt BankID på vår webbplats 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka