Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Vad händer om jag slår fel pinkod på mitt mobila BankID?

Om du slår fel pinkod fem gånger spärras ditt mobila BankID. Då behöver du ladda ned ett nytt mobilt BankID.

  1. Logga in på internetbanken med ett BankID utgivet av SEB (mobilt BankID eller BankID på kort) eller din digipass. Om du inte har någon av dessa behöver du som SEB kund förboka ett möte på ett av våra bankkontor.
    Boka ett möte för att skaffa mobilt BankID
  2. Ansök om mobilt BankID genom att klicka på ditt namn längst upp på sidan och sedan BankID och säkerhetslösningar. Klicka på Beställ under mobilt BankD.
    Ansök om mobilt BankID på internetbanken
  3. Innan du går vidare behöver du fylla i en engångskod som du får via sms genom att klicka på knappen Beställ en engångskod.
  4. Fyll i engångskoden på internetbanken och klicka på Nästa.
  5. Signera avtalet med BankID utgivet av SEB (mobilt BankID eller BankID på kort).
  6. Om du är inloggad på internetbanken på en annan enhet än den du ska ha ditt nya mobila BankID på behöver du skanna QR-koden från internetbanken.
  7. Välj en egen säkerhetskod på 6–8 tecken till ditt mobila BankID. 
  8. Första gången du loggar in på internetbanken med ditt mobila BankID behöver du verifiera det med din digipass, BankID på kort eller med en engångskod via sms.

Läs vår instruktion som guidar dig steg för steg för att beställa ett nytt mobilt BankID:
Läs mer om att skaffa mobilt BankID på vår webbplats 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka