Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Hur gör jag med mitt mobila BankID när jag byter mobil?

Mobilt BankID går inte att flytta eller kopiera till en annan enhet. Tänk därför på att installera mobilt BankID på din nya enhet innan du spärrar ditt gamla mobila BankID. 

När du byter till en ny telefon eller surfplatta installerar du appen i din nya telefon och ansöker om mobilt BankID på internetbanken.

  1. Logga in och klicka på ditt namn längst upp på sidan och sedan BankID och säkerhetslösningar. Klicka på Beställ under mobilt BankD.
    Ansök om mobilt BankID på internetbanken
  2. Innan du går vidare behöver du fylla i en engångskod som du får via sms genom att klicka på knappen Beställ en engångskod.
  3. Fyll i engångskoden på internetbanken och klicka på Nästa.
  4. Signera avtalet.
  5. Skanna QR-koden med din nya mobil. Tryck på QR-ikonen inne i BankID appen för att aktivera kameran och läs av QR- koden från sidan på internetbanken. Om du är inloggad på internetbanken på den enhet du ska ha BankID på klickar du på Hämta BankID.
  6. Välj en egen säkerhetskod på 6–8 tecken till ditt mobila BankID. 
  7. Första gången du loggar in på internetbanken med ditt mobila BankID behöver du verifiera det med din digipass, BankID på kort eller med en engångskod via sms.

Efter att du installerat ditt nya mobila BankID, spärrar du det gamla. Det gör du på internetbanken genom att klicka på ditt namn och välja BankID och säkerhetslösningar. Klicka sedan på Visa och spärra BankID eller genom att slå in fel kod fem gånger i BankID appen.

Hur byter jag  mobilt BankID när mitt barn byter mobil?

Tillbaka