Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Appen för unga

Låt månadspengen flytta in i mobilen

  • Kolla saldot
  • För över pengar mellan egna konton
  • Börja spara och se pengarna växa

Låt månadspengen flytta in i mobilen

  • Kolla saldot
  • För över pengar mellan egna konton
  • Börja spara och se pengarna växa

Med appen för unga kan barn under 18 år själva hålla koll på sina pengar och börja spara till någonting stort. Skillnaden mot vår app för privatpersoner är att den har vissa begränsningar. Ditt barn kan till exempel inte föra över pengar till andras konton.

Så kommer du igång

Barn under 18 år behöver besöka ett av våra bankkontor tillsammans med sina föräldrar. Ring oss på 0771-365 365 för att boka ett möte på ett kontor. Kom ihåg att ta med barnets mobil­telefon och godkänd legiti­mation för dig som förälder. Om ni är två vårdnads­havare behöver båda vara med. Om en av er inte kan följa med fyller ni i en engångs­fullmakt.

Så fyller du i engångsfullmakten

När du väljer tjänster i fullmakten kryssar du i mobilt BankID, och om ni vill digipass.

Engångsfullmakt för förälder (pdf)

SEB ID för unga – e-legitimation för våra yngre kunder

SEB ID för unga är en e-legitimation för barn under 18 år och används i samma BankID säkerhetsapp som mobilt BankID. SEB för unga fungerar på samma sätt som mobilt BankID men bara i bankens egna kanaler SEB:s app för unga och SEB Swish. Om ditt barn behöver logga in på andra tjänster, exempelvis Trafikverket, 1177, Försäkringskassan eller Skatteverket, behövs mobilt BankID vilket går att skaffa efter att barnet fyllt 13 år.

Fördelen med SEB ID, jämfört med mobilt BankID, är att du som förälder enkelt kan förnya e-legitimationen direkt i din SEB-app under Verktyg när ditt barn byter mobiltelefon.

För att skaffa mobilt BankID till ditt barn, behöver föräldrar tillsammans med barnet, besöka ett bankkontor. Ring ditt närmaste bankkontor och förboka ett möte. Ta med giltig legitimation för barnet och er själva. Om ni är två vårdnadshavare behöver båda vara med. Om en av er inte kan följa med fyller ni i en engångsfullmakt.

Obs!

Om ditt barn redan har ett mobilt BankID och du som förälder laddar ned ett SEB ID för unga ersätter det barnets nuvarande mobila BankID. Därför ska du inte ladda ned SEB ID för unga. 

Läs mer om SEB ID för unga

  SEB ID Mobilt BankID
Utfärdas App Bankkontor
Förnyas App Bankkontor
Giltighet 2 år 2 år 
Används i dessa tjänster SEB:s app för unga och Swish Alla tjänster där mobilt BankID används

Om ditt barn byter mobiltelefon

Mobilt BankID är en e-legitimation som ditt barn använder för att logga in i appen. Mobilt BankID utfärdas av banken och är bundet till telefonen, men inte till telefon­numret. Om ditt barn byter telefon eller glömmer säkerhets­­koden kan ni tillfälligt logga in med digipass, om barnet har skaffat en sådan.

För att få ett nytt mobilt BankID ring oss på 0771-365 365 och förboka ett möte för er och barnet. Om ni är två vårdnads­havare behöver båda vara med. Om en av er inte kan följa med fyller ni i en engångs­fullmakt. När ni väljer tjänster i fullmakten behöver ni bara kryssa i mobilt BankID och, om ni vill, digipass.

Customer service