Med vår app SEB Ung kan barn under 18 år själva hålla koll på sina pengar och börja spara till någonting stort. Skillnaden mot vår app för privatpersoner är att den har vissa begränsningar.
Ditt barn kan bara se och föra över pengar mellan de konton du som förälder valt att ditt barn ska få tillgång till. Det går inte heller att se eventuellt fondsparande du som förälder satt upp till ditt barn.
Så kommer ni igång
För att kunna logga in i SEB Ung-appen behöver ditt barn en e-legitimation. Det finns två e-legitimationer att välja mellan:
Begränsat BankID
- Är ditt barn under 11 år rekommenderar vi begränsat BankID som fungerar för att kunna verifiera sig och använda våra egna kanaler SEB Ung-appen och Swish.
- Har ditt barn tidigare haft begränsat BankID kan du skapa ett nytt direkt i din app under fliken Mer. Om det inte fungerar kan du ringa oss på 0771-365 365 så hjälper vi dig.
Mobilt BankID
- Vi rekommenderar mobilt BankID till barn som utöver våra kanaler också behöver e-legitimationen för att kunna verifiera sig och använda andra tjänster såsom 1177, CSN och Skatteverket.
- För att komma igång med mobilt BankID följ de tre stegen beställ, slutför och aktivera. Båda vårdnadshavarna behöver vara kunder hos oss och ha tillgång till appen och barnet behöver kunna legitimera sig med svenskt pass eller nationellt id-kort.
BankID-appen tillåter endast en typ av e-legitimation per mobil enhet vilket innebär att ditt barns mobila BankID ersätts om du som förälder skapar ett begränsat BankID till samma enhet.