1. Ladda ner vår app
Med vår privatapp tar du enkelt hand om hela din vardagsekonomi – allt från att göra överföringar och betala räkningar till att amortera på dina lån och fylla på ditt sparande.
Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.
Läs mer om rekommenderade webbläsare
Vi hjälper dig komma igång med mobilt BankID, Swish och vår app så att du kan hantera dina bankärenden från din nya mobil.
Med vår privatapp tar du enkelt hand om hela din vardagsekonomi – allt från att göra överföringar och betala räkningar till att amortera på dina lån och fylla på ditt sparande.
Det går att flytta mobilt BankID till en annan enhet via vår app. Tänk på att det efteråt inte går att använda mobilt BankID på enheten flytten sker ifrån.
Innan du börjar behöver du se till så att platsinfo för BankID-appen är aktiverad på den enhet du vill flytta ditt mobila BankID till. Informationen du delar används enbart för att motverka bedrägerier.
För att skaffa eller förnya mobilt BankID behöver du se till så att platsinfo för BankID-appen är aktiverad. Du kan också behöva verifiera din identitet, då behöver du ett svenskt pass eller nationellt id-kort och en telefon med NFC-läsare. NFC är en teknik som låter två enheter kommunicera med varandra och överföra data över korta sträckor.
För att skaffa ett nytt eller förnya ditt barns mobila BankID behöver ni boka ett möte på ett av våra kontor.
Besvara några frågor för att boka ett möte
Är ditt barn under 11 år rekommenderar vi SEB ID för unga som fungerar på samma sätt som mobilt BankID men bara i våra egna kanaler SEB:s app för unga och SEB Swish. Om ditt barn inte har haft SEB ID sen tidigare behöver ni boka ett möte på ett av våra kontor. Däremot om ditt barn exempelvis köper en ny mobiltelefon eller har glömt sin säkerhetskod kan du som förälder enkelt förnya ditt barns SEB ID i appen under fliken Verktyg.
Om ni är två vårdnadshavare räcker det med att en av er kommer till kontoret med en ifylld och signerad fullmakt. Du och ditt barn behöver båda vara med i mötet och ha med giltiga ID-handlingar exempelvis pass, körkort eller nationellt ID-kort och barnets mobiltelefon.
Om du har samma telefonnummer som tidigare behöver du bara ladda ner och aktivera Swishappen i din nya mobil.
Har du bytt nummer måste du avsluta din tidigare anslutning till Swish och anmäla dig igen med det nya numret. Detta gör du enkelt på internetbanken.