1. Ladda ner vår app
Med vår privatapp tar du enkelt hand om hela din vardagsekonomi – allt från att göra överföringar och betala räkningar till att amortera på dina lån och fylla på ditt sparande.
Vi hjälper dig komma igång med mobilt BankID, Swish och vår app så att du kan hantera dina bankärenden från din nya mobil.
Med vår privatapp tar du enkelt hand om hela din vardagsekonomi – allt från att göra överföringar och betala räkningar till att amortera på dina lån och fylla på ditt sparande.
Har du en ny mobiltelefon kan du enkelt flytta mobilt BankID från din gamla mobiltelefon till den nya.
När du skaffar eller förnyar mobilt BankID kan du behöva verifiera din identitet med ett svenskt pass eller nationellt id-kort och mobiltelefonens NFC-läsare. Ett tips är att ta av mobilens skal eller fodral för att enklare kunna läsa av det chip som finns i ditt pass eller nationella ID kort.
För att skaffa ett nytt eller förnya ditt barns mobila BankID behöver ni boka ett möte på ett av våra kontor.
Besvara några frågor för att boka ett möte
Är ditt barn under 11 år rekommenderar vi SEB ID för unga som fungerar på samma sätt som mobilt BankID men bara i våra egna kanaler SEB:s app för unga och SEB Swish. Om ditt barn inte har haft SEB ID sen tidigare behöver ni boka ett möte på ett av våra kontor. Däremot om ditt barn exempelvis köper en ny mobiltelefon eller har glömt sin säkerhetskod kan du som förälder enkelt förnya ditt barns SEB ID i appen under fliken Mer.
Om ni är två vårdnadshavare räcker det med att en av er kommer till kontoret med en ifylld och signerad fullmakt. Du och ditt barn behöver båda vara med i mötet och ha med giltiga ID-handlingar exempelvis pass, körkort eller nationellt id-kort och barnets mobiltelefon.
Om du har samma telefonnummer som tidigare behöver du bara ladda ner och aktivera Swishappen i din nya mobil.
Har du bytt nummer måste du avsluta din tidigare anslutning till Swish och anmäla dig igen med det nya numret. Detta gör du enkelt på internetbanken.