Flytta autogiro och anmäl e-faktura
När du har ett konto för transaktioner hos oss (ett privatkonto med betalservice) kan du lägga till autogiromottagare och anmäla e-faktura.
Se att flytta autogiromedgivanden, att lägga till nya autogiromottagare eller att anmäla e-faktura hos oss i början av månaden. Då minskar risken att fler räkningar hinner skickas till din gamla bank eller att fler betalningar dras från ditt gamla konto
Om du vill flytta befintliga autogiromedgivanden till ditt nya konto hos oss kontaktar du vår kundservice på 0771-365 365.
För att anmäla e-faktura loggar du in på internetbanken och väljer vilka betalningsmottagare du vill få e-fakturor från. Då kommer e-fakturorna till oss framöver och slutar att skickas till din nuvarande bank. Se till att betala eller spara e-fakturor som du redan har tagit emot, eftersom de inte kommer att skickas på nytt.
Mina betalningsmottagare (logga in)
Anslut till Swish
När du har börjat använda ditt privatkonto hos oss för betalningar och överföringar kan du även ansluta till Swish. Ditt telefonnummer kopplas till det nya kontot hos oss istället för ditt gamla konto.
Koppla Swish till ditt konto
Kontrollera giltigheten på ditt BankID
I samband med att du blir kund kan det vara bra att kontrollera hur länge ditt mobila BankID gäller. Du kan fortsätta att använda ditt befintliga BankID så länge det är giltigt. När det är på väg att gå ut kan du hämta ett nytt mobilt BankID hos oss.
Mobilt BankID – skaffa eller förnya