Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Kontakta oss – få hjälp med dina bankärenden

Har du frågor om våra tjänster eller ett bank­ärende du behöver hjälp med? Här hittar du tips och råd för hur du tar dig vidare.

Riksbankens räntehöjning

Har du frågor kopplade till riskbankens räntehöjning och hur din ekonomi påverkas? Vi har samlat information som flest kunder vill ha svar på här.

Vanliga frågor om räntehöjningen

Gör dina ärenden digitalt 

De flesta bankärenden kan du göra själv via våra digitala tjänster på vår internetbank eller i vår app. Exempelvis kan du hantera dina bankkort, förnya ditt BankID, ansluta dig till Swish eller Apple Pay och handla med aktier och fonder.

Du som är företagare kan göra många av dina ärenden i vår företagsapp, bland annat attestera betalningar, göra snabba likviditetskontroller och överföra pengar mellan konton.  

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna

Vanliga frågor och svar

Du kan också chatta med Aida, vår digitala medarbetare med artificiell intelligens. Om hon inte kan svara på din fråga kan en kollega ta över chatten alla dagar 8–22.

Chatta med vår chatbot Aida

Våra bankkontor 

Ett fåtal bankärenden kräver ett fysiskt besök. Om ditt ärende endast kan lösas på ett bankkontor får du hjälp av kundservice att boka ett möte på en tid som passar dig.

Alla besök på bankkontoren måste bokas i förhand, det inte är möjligt att göra drop-in-besök. 

Ring oss för att få hjälp 

Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. De hjälper dig dygnet runt, alla dagar i veckan. 

Privat

0771-365 365 

Öppet dygnet runt.

Bolån

0771-365 365

Vardagar 8–18

Företag

0771-62 53 53 

Vardagar 8–20 

Lördag och söndag 10–18

När är det bäst tid att ringa oss?

Vår kundtjänst för privat har öppet dygnet runt, men under vissa tider är det lite fler kunder som försöker nå oss. De grönmarkerade tiderna visar när det är färre som ringer och vi kan därför hjälpa dig ännu snabbare.

Klockslag Vardagar
(mån-fre)
Helger
(lör-sön)
6–8    
08–10    
10–12    
12–14    
14–16    
16–20    
20–00    
00–6    

 

Teknisk support

BankID-support: 0771-88 66 44
Öppet alla dagar 7–23

Spärra kort

SEB:s kort: 0774-24 24 24
Öppet dygnet runt.

Övriga kortfrågor

SEB Debit, SEB Debit limited och SEB Credit: 0771-365 365. 
Öppet dygnet runt.

Eurocard Gold: 08-14 67 37
Eurocard Platinum: 08-14 67 57
SEB Corporate och SEB Corporate Limit: 0774-48 28 08
Vardagar 8.30–17

Pensions- och försäkringsfrågor

Privat: 077-11 11 800
Vardagar 8–16.30
Företag: 0771-43 10 00
Vardagar 8.30–16.30

Växel: 08-785 10 00
Vardagar 8–18

Växel

SEB:s växel, när du söker bankkontor, person eller avdelning
0771-62 10 00
Växelnumret är alltid öppet.

Självbetjäning dygnet runt

Bankärenden: 0771-42 11 00

SEB:s organisationsnummer

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
Organisationsnummer: 502032-9081
Styrelsens säte: Stockholm
Postadress: 106 40 Stockholm

Customer service