Kontakta oss – få hjälp med dina bankärenden
Har du frågor om våra tjänster eller ett bankärende du behöver hjälp med? Här hittar du tips och råd för hur du tar dig vidare.
Hjälp med mobilt BankID
Vi guidar dig som behöver skaffa eller förnya mobilt BankID. Om det gäller mobilt BankID för barn eller om du saknar befintligt BankID eller digipass kan du boka möte på ett av våra kontor via vår chatt.

Gör dina ärenden digitalt
De flesta bankärenden kan du göra själv via våra digitala tjänster på vår internetbank eller i vår app. Exempelvis kan du hantera dina bankkort, förnya ditt BankID, ansluta dig till Swish eller Apple Pay och handla med aktier och fonder.
Du som är företagare kan göra många av dina ärenden i vår företagsapp, bland annat attestera betalningar, göra snabba likviditetskontroller och överföra pengar mellan konton.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna
Du kan också chatta med Aida, vår digitala medarbetare. Om Aida inte kan svara på din fråga kan en kollega ta över chatten alla dagar 8–22.
Våra bankkontor
Ett fåtal bankärenden kräver ett fysiskt besök. Om ditt ärende endast kan lösas på ett bankkontor får du hjälp av kundservice att boka ett möte på en tid som passar dig.
Alla besök på bankkontoren måste bokas i förhand, det inte är möjligt att göra drop-in-besök.
Ring oss för att få hjälp
Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. De hjälper dig dygnet runt, alla dagar i veckan.
När är det bäst tid att ringa oss?
Vår kundtjänst för privat har öppet dygnet runt, men under vissa tider är det lite fler kunder som försöker nå oss. De grönmarkerade tiderna visar när det är färre som ringer och vi kan därför hjälpa dig ännu snabbare.
Klockslag | Vardagar (mån-fre) |
Helger (lör-sön) |
---|---|---|
6–8 | Mellantryck | Lågt tryck |
8–10 | Högt tryck | Lågt tryck |
10–12 | Högt tryck | Lågt tryck |
12–14 | Mellantryck | Högt tryck |
14–16 | Lågt tryck | Högt tryck |
16–20 | Lågt tryck | Mellantryck |
20–00 | Lågt tryck | Lågt tryck |
00–6 | Lågt tryck | Lågt tryck |
Teknisk support
BankID-support: 0771-88 66 44
Öppet alla dagar 7–23
Spärra kort
SEB:s kort: 0774-24 24 24
Öppet dygnet runt.
Övriga kortfrågor
SEB Debit, SEB Debit limited och SEB Credit: 0771-365 365.
Öppet dygnet runt.
Eurocard Gold: 08-14 67 37
Eurocard Platinum: 08-14 67 57
SEB Corporate och SEB Corporate Limit: 0774-48 28 08
Vardagar 8:30–17
Pensions- och försäkringsfrågor
Privat: 077-11 11 800
Vardagar 8–16:30
Företag: 0771-43 10 00
Vardagar 8:30–16:30
Växel: 08-785 10 00
Vardagar 8–18
Växel
SEB:s växel, när du söker bankkontor, person eller avdelning
0771-62 10 00
Växelnumret är alltid öppet.
Självbetjäning dygnet runt
Bankärenden: 0771-42 11 00
SEB:s organisationsnummer
Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
Organisationsnummer: 502032-9081
Styrelsens säte: Stockholm
Postadress: 106 40 Stockholm