Administrera tjänstepension
I tjänsten Administrera tjänstepension kan du som förmedlare eller administratör snabbt och smidigt hantera kundföretagens tjänstepensionslösningar i SEB.

Så här kommer du som förmedlare igång:
Allt är förberett, du behöver bara logga in med BankID.
Ge behörighet åt administratör
Förmedlare kan även dela ut behörighet till en eller flera administratörer, vilket görs i inloggat läge i tjänsten under Behörigheter och Inställningar. Där anger förmedlaren vilket eller vilka företag behörigheten gäller, och väljer behörighetsnivå:
- Förmedlarassistent: kan se och förbereda personaluppgifter och fakturor
- Behörig att signera: kan signera ändringar kopplade till de anställda i företaget
Efter att ha fått en behörighet, kan administratören logga in med eget BankID.
Guide: Så får administratören behörighet [PDF]
I tjänsten kan du bland annat:
- ändra löner, premier och byta förmånsgrupp
- se och ladda ner fakturor
- lägga till nya medarbetare, ta bort de som slutat och hantera frånvaro.
Fler smarta funktioner lanseras löpande.
Guide: Lägga till och ändra anställda [PDF]
Guide: Byta förmånsgrupp [PDF]
Support
Välkommen att ringa eller mejla Förmedlarsupport på telefon 08-785 16 80 eller epsupport@seb.se. Du kan också höra av dig till din kontaktperson hos oss.