Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Kundservice

Här kan du söka svar på din fråga, hittar du inte det du letar efter är du välkommen att ringa oss.

Vanliga ärenden

Hjälp med mobilt BankID

Vi guidar dig som vill skaffa eller förnya mobilt BankID. Om du saknar BankID och digipass kan du boka ett möte på ett av våra kontor.

Skaffa mobilt BankID Boka möte
Person som håller i en mobil som visar inloggningssidan till mobilt BankID.

Skaffa mobilt BankID till barn – direkt i appen

Nu kan du enkelt skaffa ett mobilt BankID till ditt barn direkt i vår app – snabbt, smidigt och helt digitalt. Med mobilt BankID kan ditt barn identifiera sig i SEB:s app för unga, SEB Swish och andra externa e-tjänster som till exempel 1177 och Skatteverket. 

Boka rådgivningsmöte

Vill du boka ett rådgivningsmöte med en av våra rådgivare? Ring oss så hjälper vi dig vidare.

Kreditkort och bankkort

Oavsett om du vill att dina köp ska dras direkt från kontot eller samlas på en faktura, har vi ett kort för dig. Se vilket som passar bäst för just dina behov.

Ring oss för att få hjälp 

Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig alla dagar i veckan. 

Privat

0771-365 365 

Öppet dygnet runt.

Bolån

0771-365 365

Vardagar 8–18

Företag

0771-62 53 53 

Vardagar 8–20 

Lördag och söndag 10–18

Fler nummer och tjänster

Spärra ditt kort

Om du förlorat ditt kort ska du omedelbart ringa oss på +46 774 24 24 24 för att spärra det. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar.

Om du inte är nöjd

Vi tacksamma för att du tar dig tid att kontakta oss, så att vi får möjlighet att reda ut eventuella missförstånd eller felaktigheter.

Hitta bankkontor

Använd vår sökfunktion för att hitta ditt närmaste bankkontor. Vill du boka in ett rådgivningsmöte behöver du ringa till oss, vi har inga drop in tider.

Upp Upp