Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet
SEB Logo
  1. seb.se
  2. Kundservice
  3. Vad gör jag om jag har problem att skaffa mobilt BankID?

Kundservice

Här kan du söka svar på din fråga, hittar du inte det du letar efter är du välkommen att ringa oss.

  • Start
  • Vad gör jag om jag har problem att skaffa mobilt BankID?

Vad behöver du hjälp med?

Vad gör jag om jag har problem att skaffa mobilt BankID?

I vilken kanal har du problem?

  • Appen
  • Internetbanken

Relaterade frågor och svar

  • Hur skaffar eller förnyar jag ett mobilt BankID?
  • Hur flyttar jag mitt mobila BankID?
  • Hur byter jag mobilt BankID när mitt barn byter mobil?
  • Till vilka telefoner och surfplattor fungerar mobilt BankID?

Vanliga ärenden

Hjälp med mobilt BankID

Vi guidar dig som vill skaffa eller förnya mobilt BankID. Om du saknar BankID och digipass kan du boka ett möte på ett av våra kontor.

Skaffa mobilt BankID Boka möte
Person som håller i en mobil som visar inloggningssidan till mobilt BankID.

Skaffa mobilt BankID till barn – direkt i appen

Nu kan du enkelt skaffa ett mobilt BankID till ditt barn direkt i vår app – snabbt, smidigt och helt digitalt. Med mobilt BankID kan ditt barn identifiera sig i SEB:s app för unga, SEB Swish och andra externa e-tjänster som till exempel 1177 och Skatteverket. 

E-legitimation och andra banktjänster för barn

Boka rådgivningsmöte

Vill du boka ett rådgivningsmöte med en av våra rådgivare? Ring oss så hjälper vi dig vidare.

Kontakta oss

Kreditkort och bankkort

Oavsett om du vill att dina köp ska dras direkt från kontot eller samlas på en faktura, har vi ett kort för dig. Se vilket som passar bäst för just dina behov.

Skaffa eller hantera kort

Ring oss för att få hjälp 

Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig alla dagar i veckan. 

Privat

0771-365 365 

Öppet dygnet runt.

Bolån

0771-365 365

Vardagar 8–18

Företag

0771-62 53 53 

Vardagar 8–20 

Lördag och söndag 10–18

Fler nummer och tjänster

Spärra ditt kort

Om du förlorat ditt kort ska du omedelbart ringa oss på +46 774 24 24 24 för att spärra det. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar.

Om du inte är nöjd

Vi tacksamma för att du tar dig tid att kontakta oss, så att vi får möjlighet att reda ut eventuella missförstånd eller felaktigheter.

Hitta bankkontor

Använd vår sökfunktion för att hitta ditt närmaste bankkontor. Vill du boka in ett rådgivningsmöte behöver du ringa till oss, vi har inga drop in tider.

Snabbvägar

  • Kontakta oss
  • Räntor
  • Priser
  • Teknikhjälp
  • Frågor och svar, driftinformation
  • Spärra kort
  • Om du inte är nöjd
  • Alla produkter och tjänster

Populärt

  • Hur mycket får jag låna?
  • Ansök om lånelöfte
  • Mobilt BankID
  • Bolåneräntor
  • Privatlån Enkla lånet
  • Börja pensionsspara
  • Börja spara i fonder
  • Spara till barn
  • Aktier
  • Aktieskola

Juridik och säkerhet

  • SEB:s integritetspolicyer
  • Så här använder vi kakor
  • Därför ställer vi frågor till dig
  • Uppgifter om ditt företag – verklig huvudman
  • Internetsäkerhet
  • Important information for persons outside Sweden
  • Juridik och säkerhet

Om SEB

  • Om oss
  • Hitta bankkontor
  • Så jobbar SEB med hållbarhet
  • Bli privatkund
  • Bli företagskund
  • Lediga tjänster
© Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
  • SEB Group
Upp Upp