Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Hur gör jag med mitt mobila BankID när jag byter mobil?

Mobilt BankID går inte att flytta eller kopiera till en annan enhet. Tänk därför på att installera mobilt BankID på din nya enhet innan du spärrar ditt gamla mobila BankID. 

När du byter till en ny telefon eller surfplatta installerar du appen i din nya telefon och ansöker om mobilt BankID på internetbanken.

  • Logga in på internetbanken och klicka på ditt namn längst upp på sidan och sedan BankID och säkerhetslösningar. Klicka på Beställ under mobilt BankD.
  • Ett steg i hämtningen är att skanna av en QR kod, detta gör du med den enhet du önskar att ha det nya mobila BankID:t på. 

Efter att du installerat ditt nya mobila BankID, spärrar du det gamla. Det gör du på internetbanken genom att klicka på ditt namn och välja BankID och säkerhetslösningar. Klicka sedan på Visa och spärra BankID eller genom att slå in fel kod fem gånger i BankID appen.

Hur byter jag  mobilt BankID när mitt barn byter mobil?

Tillbaka