Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

SEB Debit Limited

Ett betalkort för alla

  • Ett kort som passar alla 
  • Funkar i hela världen
  • Helt kostnadsfritt för dig som är 21 år eller yngre

Ett betalkort för alla

  • Ett kort som passar alla 
  • Funkar i hela världen
  • Helt kostnadsfritt för dig som är 21 år eller yngre

SEB Debit Limited är ett kort som passar alla. Dina köp och uttag dras direkt från ditt privatkonto och du kan använda kortet i Sverige och utomlands.

För dig som är 21 år eller yngre är SEB Debit Limited helt kostnadsfritt. SEB Debit Limited med Mastercard fungerar i alla uppkopplade butiker, uttagsautomater och på nätet där Mastercards symbol finns.

Om du handlar för belopp under 400 kronor kan du blippa ditt kort utan att slå in din kod. Lika tryggt och ännu enklare! Om du inte vill kunna blippa kan vi avaktivera funktionen. Kontakta oss på 0771–365 365 så hjälper vi dig.

Frågor och svar

Årspris: 180 kr (tas ut med 15 kr/mån)

Årspris för dig upp till 21 år: 0 kr

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Du ansöker om ditt nya SEB Debit Limited på internetbanken (för dig över 18 år) eller genom att ringa oss på 0771–365 365, öppet dygnet runt.

För att ansöka om ett kort till ditt barn behöver du som förälder ringa till oss. Under samtalet kommer du att behöva legitimera dig med digipass eller mobilt BankID.

Efter samtalet skickar vi hem ett avtal som ska skrivas under och returneras. Är ni två föräldrar ska båda skriva under avtalet. När vi får tillbaka avtalet skickar vi kortet.

Engångsfullmakt för föräldrar (pdf)

Med ett SEB Debit Limited kan du

  • ta ut 15 000 kronor på ditt kort under en rullande period på fyra dagar
  • sätta in 15 000 kronor under en rullande period på 30 dagar via en insättningsautomat
  • Utomlands: Varierar mellan olika länder.

Här kan du läsa mer om villkoren för SEB Debit Limited (tidigare SEB Maestro) och andra betalkort.

Villkor kort (pdf)

Standardiserade termer för vissa av SEB:s betaltjänster (pdf)

För att underlätta för dig som kund har vi har tagit fram ett verktyg som gör det enklare för dig att jämföra valutaväxlingskostnader vid kortbetalningar.

Till valutaväxlingsverktyget

En hyllning till den nordiska naturen

För att minska miljöavtrycket är nya SEB Debit Limited tillverkat av 84 procent biologiskt nedbrytbar plast som görs av majsstärkelse. Motivet på framsidan av kortet är inspirerat av vågorna som slår in mot Gotlands kust.

Läs mer om den nya kortdesignen

SEB Debit Limited Maestro byter till Mastercard

Mastercard har bestämt sig för att fasa ut Maestro som nätverk. Från den 13 juni 2023 ger vi inte ut SEB Debit Limited med Maestro. Alla befintliga kort byts successivt ut när giltighetstiden går ut eller om kortet spärras och ersätts då med ett kort med Mastercard istället.

Läs mer om bytet

Reklamera ett kortköp

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. Bifoga all dokumentation du har i form av kvitton, orderbekräftelse, leveransbekräftelse och den skriftliga kommunikation du har haft direkt med inköpsstället.

Har du till exempel drabbats av en dubbel­debitering, fel­debitering eller ej fått dina beställda varor, så ber vi dig i första hand att försöka lösa det direkt med inköps­stället.

Får du ingen hjälp av inköpsstället är du välkommen att göra en reklamation hos oss.

Något har gått fel vid mitt köp eller uttag

Har du upptäckt obehöriga köp eller uttag så behöver du spärra kortet snarast möjligt så att inga fler transaktioner kan genomföras. Kom ihåg att även polis­anmäla de obehöriga köpen.

Obehöriga köp eller uttag

Avser din reklamation köp eller uttag gjort på ett tappat eller stulet kort så behöver du spärra kortet omedelbart om det inte redan är gjort. Du måste även göra en polis­anmälan och bifoga den vid reklamations­tillfället.

Mitt kort är stulet eller tappat