Hoppa till innehållet

Kundkännedom – lämna kundinformation för dig som flyttat utomlands

Till följd av flytten utomlands behöver vi uppdatera informationen vi har om dig som kund.

Det här behöver du förbereda

  1. Adress
    Vi behöver ha information om din officiella adress i ditt nya hemland.
  2. Skatt
    Vi behöver veta i vilket eller vilka länder du är skatteskyldig. Du behöver ha dina skattenummer tillgängliga när du fyller i blanketten.
  3. Skattskyldighet i Sverige
    Om du efter flytten till ett nytt land fortfarande är skatteskyldig i Sverige behöver du inkomma med ett hemvistintyg. Hemvistintyget beställer du från skatteverket, det går bra med en digital kopia.
  4. Fyll i dina uppgifter i formuläret
    Ta fram alla underlag innan du startar eftersom det inte går att spara och fortsätta senare.

    Fyll i formuläret

  5. Skicka in formuläret
    Skriv ut och skriv på formuläret. Skicka det sedan till oss i bifogat svarskuvert eller i det meddelande du fått av oss.

What you need to prepare

Following the move abroad we need to update the information we have about you as a customer.

  1. Address 
    We need information about your official address in your new country of residence.
  2. Tax 
    We need to know in which country(s) you are liable to pay tax; you need to have your tax number(s) available when you fill in the form.
  3. Tax liability in Sweden
    If you are still liable to pay tax in Sweden after moving to a new country, you need to submit a certificate of residence. You order the certificate of residence from the Swedish Tax Agency; it is fine with a digital copy.
  4. Fill in your details in the form
    Prepare all the documentation before you start, as it is not possible to save and continue later.

    Fill in the form

  5. Submit the form
    Print and sign the form. Send it to us in the enclosed envelope or in the message you received from us. 
Upp