
E-handelskonto – enklaste sättet att betala på nätet
E-handelskonto är ett virtuellt betalkort för dig som gör inköp på nätet. Passar för återkommande köp som till exempel abonnemang och prenumerationer som betalas av företaget.
Med ett företagskort blir det enklare att hålla isär företagets och dina privata utgifter. Du får inte bara bättre kontroll och överblick över dina och dina anställdas utlägg i tjänsten, utan minskar även administrationen och underlättar bokföringen med ett företagskort. Och för dina anställda finns det ytterligare en fördel – de behöver inte betala med sina privata kort och ligga ute med pengar när de har utlägg i tjänsten.
Passar företag med flera anställda som redovisar sina utlägg och gör reseräkningar. Med SEB Corporate limit och SEB Corporate har du dessutom upp till 45 dagars räntefri kredit. Passar också dig som vill ha räntefri kredit, eller betala alla köp på faktura.
Fakturan skickas till företaget
Fakturan skickas till den anställde
Fakturan skickas till företaget
Fakturan skickas till den anställde
Passar dig som är enmansföretagare och vill ha ett kort kopplat direkt till företagskontot för att ha koll på likviditeten. Ett kort ingår i våra företagspaket.
Ring oss på +46 774 24 24 24. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar.
Läs mer om att spärra kort
Här kan du reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel.
Läs mer om hur du reklamerar ett kortköp
När du betalar minst 75 procent av en tjänsteresa med SEB Commercial debit, SEB Corporate eller SEB Corporate limit får du automatiskt en försäkring som kompletterar ditt vanliga reseskydd.
Läs mer och ansök om ersättning
I vår smarta app kan du, förutom att se alla dina köp, bland annat skapa utläggsrapporter och räkna ut milersättning.
Läs mer
Mitt SEB Corporate är ett onlineverktyg där du kan se alla dina inköp. Passar dig som inte har tillgång till en mobiltelefon via jobbet.
Logga in på Mitt SEB Corporate