Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

SEB Corporate

  • Ingen köpgräns

  • Förenkla företagets administration med tillvalstjänster

  • Priority Pass till flygplatslounger världen över

Fakturan skickas till företaget Fakturan skickas till den anställde

Om SEB Corporate

Med SEB Corporate får du bättre överblick över de utlägg som du eller dina medarbetare har i tjänsten, eftersom köpen samlas på en faktura. Kortet utökar även företagets likviditet, med upp till 45 dagars räntefri kredit.

För resor som betalas med kortet ingår en kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd. Med kortet ingår dessutom ett medlemskap i Priority Pass (ordinarie årsavgift 99 euro), som ger tillträde till mer än 1 300 vip-lounger i över 400 städer världen över. För dig som medlem kostar ett loungebesök 35 USD. För dina gäster kostar det också 35 USD per person.

I Corporate Card-appen kan kortanvändaren se sina inköp, ta bild på kvitton, se pinkoden och även spärra och beställa nytt kort.

Läs mer om Corporate Card-appen

Alla köp och uttag samlas på en samlingsfaktura som skickas till företaget eller en individuell faktura som skickas till den anställde. Betalningstiden är 10 dagar för hela beloppet. Företaget kan ansöka om att förlänga betalningstiden från 10 till 20 dagar för 100 kronor extra om året per kort.

Kortet är till för företagets inköp och inte för privata kostnader.

Få ut mer av företagskortet

Med tillvalstjänsterna Kortadmin och Automatiserad utläggshantering kan företaget förenkla administrationen och bokföringen.

Läs mer om tillvalstjänster för företagskort

Kontakta oss

Ring vår kundservice för kortfrågor.

En hyllning till den nordiska naturen

De nya korten tillverkas av 84 procent biologiskt nedbrytbar plast som görs av majsstärkelse. Det ger ett lägre koldioxid­avtryck jämfört med kort som tillverkas av vanlig eller återvunnen plast. Motivet på framsidan av kortet är inspirerat av de dramatiska klipporna vid Hällingsåfallet i Jämtland.

Läs mer om den nya kortdesignen

Betaltid Pris per år
10 dagar 495 kr
20 dagar 595 kr

Snabbhjälp

Spärra kort

Ring oss på +46 774 24 24 24. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar. 

Läs mer om att spärra kort

Reklamera ett kortköp

Här kan du reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel.

Läs mer om hur du reklamerar ett kortköp

Reseförsäkring

När minst 75 procent av en tjänsteresa betalas med SEB Commercial Debit, SEB Corporate eller SEB Corporate Limit så ingår automatiskt en kompletterande reseförsäkring.
Läs mer och ansök om ersättning

Corporate Card – appen för dina företagskort

I Corporate Card-appen kan du se alla dina köp, ta bild på dina kvitton, spärra ditt kort, ändra dina köpinställningar och se din pinkod.
Läs mer om appen Corporate Card

 

 

Se fakturorna i Mitt SEB Corporate

Mitt SEB Corporate är ett onlineverktyg där du som kortinnehavare kan se alla dina inköp, utan att behöva tillgång till en mobiltelefon med Corporate Card-appen.

Logga in på Mitt SEB Corporate

Erbjudanden

Tapster

Alla wearables från Tapster är anslutna till Fidesmo Pay, en mobil betaltjänst som gör att du kan betala i butik genom att blippa ett chip i en ring, klocka eller nyckelring. Lämna plånboken hemma och blippa din wearable istället.

Som SEB-kund får du 30 procents rabatt på alla produkter.

Beställ Tapsters wearables med rabatt Läs mer om Fidesmo Pay

Mastercard Priceless och förtur hos Live Nation

Via ditt kort från Mastercard kan du ta del av rabatter och förmåner världen över. Dessutom får du förtur och kan välja prioriterade platser när du bokar biljetter till utvalda evenemang med Live Nation.

Stopservice

Stopservice är en omfattande tjänst som snabbt hjälper dig oavsett om du har blivit utsatt för en id-kapning, behöver spärra dina värdehandlingar eller blivit bestulen på värdesaker. Du som har ett SEB privat- eller företagskort betalar endast 297 kronor per år (ordinarie pris 369 kr per år).

Menzies lounger

Ska du flyga via Arlanda eller Landvetter har du möjligheten att besöka Menzies lounger och få fri tillgång till drycker, snacks, internetuppkoppling och tidningar.

Reklamera ett kortköp

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. Bifoga all dokumentation du har i form av kvitton, orderbekräftelse, leveransbekräftelse och den skriftliga kommunikation du har haft direkt med inköpsstället.

Upp Upp