Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

SEB Commercial Debit

  • Ett kort ingår i våra företagspaket (ordinarie pris 300 kr)

  • Reseförsäkring med avbeställningsskydd ingår

  • Passar enmansföretagare som vill ha ett kort kopplat direkt
    till företagskontot för att ha koll på likviditeten

  • Ett kort ingår i våra företagspaket (ordinarie pris 300 kr)

  • Reseförsäkring med avbeställningsskydd ingår

  • Passar enmansföretagare som vill ha ett kort kopplat direkt till företagskontot för att ha koll på likviditeten

Om SEB Commercial Debit

Med SEB Commercial Debit blir det enklare att hålla koll på företagets utlägg. Alla inköp och uttag dras direkt från företagskontot och redovisas på ett kontoutdrag i företagsappen och på internetbanken företag. Dessutom kan du ansluta flera kort till företagskontot. Kortet är anslutet till Mastercard och kan användas över hela världen. Självklart ingår en reseförsäkring med avbeställningsskydd.

Vad kostar det?

Månadspris: 25 kronor. SEB Commercial Debit ingår i Enkla firman och Företagspaketet.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Villkor för bankprodukter/tjänster för företag

När du betalar med kort i andra valutor än svenska kronor

För att underlätta för dig som kund har vi tagit fram ett verktyg som gör det enklare för dig att jämföra valutaväxlingskostnader vid kortbetalningar.

Till valutaväxlingsverktyget

Uttagsgränser

Med ett SEB Commercial Debit kan du

  • ta ut 15 000 kronor på ditt kort under en rullande period på fyra dagar
  • ta ut 40 000 kronor på ditt kort under en rullande period på 30 dagar
  • sätta in 15 000 kronor under en rullande period på 30 dagar via en insättningsautomat
  • Utomlands: Varierar mellan olika länder.

Erbjudanden

Tapster

Alla wearables från Tapster är anslutna till Fidesmo Pay, en mobil betaltjänst som gör att du kan betala i butik genom att blippa ett chip i en ring, klocka eller nyckelring. Lämna plånboken hemma och blippa din wearable istället.

Som SEB-kund får du 30 procents rabatt på alla produkter.

Mastercard Priceless och förtur hos Live Nation

Via ditt kort från Mastercard kan du ta del av rabatter och förmåner världen över. Dessutom får du förtur och kan välja prioriterade platser när du bokar biljetter till utvalda evenemang med Live Nation.

Stopservice

Stopservice är en omfattande tjänst som snabbt hjälper dig oavsett om du har blivit utsatt för en id-kapning, behöver spärra dina värdehandlingar eller blivit bestulen på värdesaker. Du som har SEB Credit betalar endast 297 kronor per år (ordinarie pris 347 kr per år).

Menzies lounger

Ska du flyga via Arlanda eller Landvetter har du möjligheten att besöka Menzies lounger och få fri tillgång till drycker, snacks, internetuppkoppling och tidningar.

En hyllning till den nordiska naturen

För att minska miljöavtrycket är nya SEB Commercial Debit tillverkat av 84 procent biologiskt nedbrytbar plast som görs av majsstärkelse. Motivet på framsidan av kortet är inspirerat av morgondimman som vilar i de djupa dalgångarna i Dalarna.

Läs mer om den nya kortdesignen

Snabbhjälp

Spärra kort

Ring oss på +46 774 24 24 24. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar. 

Läs mer om att spärra kort

Reklamera ett kortköp

Här kan du reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel.

Läs mer om hur du reklamerar ett kortköp

Reseförsäkring

När minst 75 procent av en tjänsteresa betalas med SEB Commercial Debit, SEB Corporate eller SEB Corporate Limit så ingår automatiskt en kompletterande reseförsäkring.
Läs mer och ansök om ersättning

Kontakta oss

Ring oss om du har frågor.

Reklamera ett kortköp

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. Bifoga all dokumentation du har i form av kvitton, orderbekräftelse, leveransbekräftelse och den skriftliga kommunikation du har haft direkt med inköpsstället.

Har du till exempel drabbats av en dubbel­debitering, fel­debitering eller ej fått dina beställda varor, så ber vi dig i första hand att försöka lösa det direkt med inköps­stället.

Får du ingen hjälp av inköpsstället är du välkommen att göra en reklamation hos oss.

Något har gått fel vid mitt köp eller uttag

Har du upptäckt obehöriga köp eller uttag så behöver du spärra kortet snarast möjligt så att inga fler transaktioner kan genomföras. Kom ihåg att även polis­anmäla de obehöriga köpen.

Obehöriga köp eller uttag

Avser din reklamation köp eller uttag gjort på ett tappat eller stulet kort så behöver du spärra kortet omedelbart om det inte redan är gjort. Du måste även göra en polis­anmälan och bifoga den vid reklamations­tillfället.

Mitt kort är stulet eller tappat