Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Om något blivit fel – företag

Om du känner dig missnöjd eller tycker att något inte har gått rätt till vill vi såklart att du kontaktar oss. Hör av dig så ska vi se till att hjälpa dig.

Kontakta i första hand den som tagit hand om ditt ärende

Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Saknar du kontaktuppgifter till den personen kan du alltid ringa vår växel på 0771-62 10 00, öppet dygnet runt. De hjälper dig att komma rätt. Du kan även registrera ditt klagomål via något av formulären nedan. Vi kommer att kontakta dig inom 14 dagar. Det är alltid kostnadsfritt att framföra ett klagomål och du har alltid rätt till skriftligt svar eller beslut om du så önskar.

Om du fortfarande inte är nöjd

Om du är missnöjd med lösningen eller det beslut vi har tagit kan du skriva till vår klagomålsansvariga för att överpröva ärendet. Det är kostnadsfritt att begära en överprövning av sitt ärende. Vid en överprövning kommer du att få ett skriftligt beslut inom 14 dagar.

Pension och försäkring

SEB
Klagomålsansvarig, Sarah Notefält Sandström
Pension & Försäkring 
106 40 Stockholm
Registrera ditt klagomål för pension och försäkring

Kortreklamation

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. 
Läs mer om hur du gör en kortreklamation

Bankärenden

SEB
Kundrelationer, bankärenden 
106 40 Stockholm SEB
Registrera ditt klagomål för bankärenden

Råd och hjälp utanför SEB

Du kan alltid vända dig till oberoende organisationer och myndigheter utanför oss på SEB om du inte är nöjd.
Råd och hjälp utanför SEB

Är du missnöjd med något du köpt på nätet?

Du kan använda EU:s plattform för tvistlösning om du har haft problem med något du
har köpt på nätet.
Registrera ett klagomål för en vara eller tjänst