Automatiserad utläggshantering
Genom att ansluta företagskort direkt till ditt affärs- eller reseräkningssystem blir det enklare att registrera och attestera reseräkningar och utlägg. Vi samarbetar med de flesta aktörerna på marknaden, varav de vanligaste är Companyexpense (Fortnox), PE Accounting och Dicom Expense.
Fördelar
- Daglig inläsning av information om inköpsställe, avgifter och valutakurser
- Slipp manuell registrering av utlägg
- Minska risken för kvittobedrägerier och felregistreringar

Vi samarbetar med följande leverantörer:
- Acubiz
- Companyexpense
- Fortnox (kvitto & resa)
- Visma Companyexpense
- Dicom Expense
- Flex
- Hogia
- Visma .Net Expense
- PE Accounting
- Aditro
- Unit4
- Concur
Pris för filöverföring till affärs- och reseräkningssystem
Dagliga transaktionsfiler | 3 500 kr/år |
Så här ansöker du
Skriv ut, fyll i och skicka ansökningsblanketten till:
SEB Kort
106 40 Stockholm
Ansökningsblanketten om filöverföring till affärs- och reseräkningssystem (pdf)
Kontakta oss
Har du frågor kan du maila oss på corporatesupport@seb.se eller ringa oss på 08-14 68 11.
Du kan också besöka oss på ditt närmaste bankkontor.
Hitta bankkontor
Relaterat innehåll
Företagslån och finansiering
Vi hjälper ditt företag att investera och växa genom olika typer av företagslån och finansieringslösningar. Vi utgår från dina behov och förutsättningar.
Automatisk bokföring
Genom att ansluta ditt SEB företagskonto till ditt affärssystem eller bokföringsprogram blir många moment i ditt bokföringsarbete automatiskt utförda, och du sparar både tid och pengar.
Se alla fördelar
Se företagets låneutrymme
Hur stort utrymme du har att låna är en bra temperaturmätning på din ekonomi. Få uppdaterad information om hur mycket du kan låna, baserat på företagets ekonomi, och ansök om lån direkt via internetbanken.