Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Koppla ditt affärssystem till oss

Automatisk bokföring

  • Dina inbetalda fakturor bokförs automatiskt
  • Du sparar mycket tid
  • Du får ökad kontroll

Automatisera ditt bokföringsarbete och spara tid genom att koppla ihop ditt företagskonto hos oss med ditt affärssystem eller bokföringsprogram. Flera leverantörer erbjuder dessutom möjligheten att göra betalningar direkt från affärssystemet.

Vi samarbetar med:

När du kopplar Fortnox till oss kan du skicka dina leverantörsbetalningar samt Utlands- och SEPA-betalningar automatiskt, direkt från Fortnox till SEB, med slutgodkännande i internetbanken företag (IBF). Du kan få dina transaktioner återrapporterade till Fortnox automatiskt, vilket gör att du enkelt kan bokföra betalningarna på dina leverantörsfakturor och kundfakturor. Du får också möjlighet att stämma av ditt bankkonto digitalt. För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag har Fortnox och vill ansluta till tjänsten

Integrationen mellan Hogia och SEB medför att du direkt i ditt ekonomisystem kan skapa betalningsuppdrag till banken. Du ser dina bankhändelser i ekonomisystemet och de matchas mot dina kund- och leverantörsfakturor för att automatiskt bokföra betalningen.

För att kunna använda tjänsten behöver du ha Hogia Smart Ekonomi eller Hogia Open Business Ekonomi.

Jag har Hogia och vill ansluta till tjänsten

När du kopplar Pagero till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via Pagero Online. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer och ingående och utgående balans.

Jag har Pagero och vill ansluta till tjänsten

När du kopplar PE Accounting till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt i affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer och ingående och utgående balans.
För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag har PE Accouning och vill ansluta till tjänsten

När du kopplar Finago Procountor till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt i affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer och ingående och utgående balans.
För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag har Finago Procountor och vill ansluta till tjänsten

Speedledger e-bokföring gör ditt företagande smidigare. Den webbaserade tjänsten kopplas direkt till internetbanken för företag och du serveras färdiga bokföringsförslag. Godkänn med ett klick, utan att behöva bekymra dig om debet och kredit.

Jag vill koppla mitt bolag till Speedledger

Dina kontoutdrag och inbetalda fakturor hämtas varje dag in till ditt ekonomiprogram där de matchas och bokförs automatiskt. Om en betalning eller överföring saknar OCR-nummer får du förslag på matchningar i ditt affärssystem. Beroende på vilket Visma-system du använder finns även möjlighet att skicka och ta emot betalningar.
För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag har Visma och vill ansluta till tjänsten

Integration med Visma eEkonomi kopplar ihop ditt affärssystem med internetbanken. Dina kontoutdrag och inbetalda fakturor hämtas varje dag in i ditt ekonomiprogram där de matchas och bokförs automatiskt.
För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag har VismaeEkonomi och vill ansluta till tjänsten

När du kopplar Xledger till oss effektiviserar ni era manuella processer i erat företag genom att automatiskt kunna skicka betalningar samt få en automatisk avstämning av era kontohändelser direkt i Xledger.

Jag har Xledger och vill ansluta till tjänsten

En bankintegration via Zalaris möjliggör en lösning där kunden kan organisera och administrera sina löner genom Zalaris applikation. Från applikationen skickar Zalaris lönefiler och tar emot kontoutdrag med detaljer automatiskt.

För dig som är kund

Är kopplingen mellan mitt företagskonto och affärssystem klar och korrekt gjord?

När kopplingen är klar får du eller supporten hos ditt affärsystem en bekräftelse på det. Om bekräftelsen saknas, be supporten hos ditt affärsystem kontakta cmsupport.edi@seb.se

Varför är kopplingen inte igång, trots att jag har signerat och skickat in alla avtal?

Kontakta oss på 0771-62 53 53 för att dubbelkolla att alla avtal har kommit in. Om alla avtal är på plats kommer ditt affärssystem att meddela dig när upplägget är klart.

Hur gör jag om en fil eller betalning behöver stoppas?

Du kan antingen logga in på internetbanken och stoppa filen direkt eller kontakta oss på 0774-46 60 61, så hjälper vi dig.

Jag hittar inte min betalning eller fil – var är den?

Har affärsystemet mottagit en bekräftelse på filen eller betalningen? Om inte, be supporten hos ditt affärsystem kontakta cmsupport.edi@seb.se

Filen som jag skickade från mitt affärssystem är stoppad – vad har hänt?

Ett meddelande med orsaken till att filen har stoppats har gått ut till ditt affärssystem. Kontrollera vad som har hänt där och kontakta supporten hos ditt affärssystem, om det behövs.

Jag behöver mitt kundnummer hos SEB – var hittar jag det?

Ditt kundnummer hos SEB är ditt organisationsnummer + ”0004”.

Hur vet jag om en betalning eller fil har skickats från internetbanken företag?

Du hittar kvitton på alla skickade filer under “Skickade filer” på internetbanken företag.

Varför kan jag inte se eller slutsignera en betalfil på internetbanken?

Kontrollera att du har de behörigheter som krävs för att signera filer på internetbanken.

För dig som är affärssystemsleverantör

Är kopplingen mellan kundens företagskonto och affärssystem klar och korrekt gjord?

När kopplingen är klar får du som affärssystemsleverantör en bekräftelse på det.
Om bekräftelsen saknas, be supporten hos er kontakta cmsupport.edi@seb.se.

Varför är kopplingen inte igång, trots att kunden har signerat och skickat in alla avtal?

Be kunden kontakta oss på 0771-62 53 53 för att dubbelkolla att alla avtal har kommit in. Om alla avtal är på plats kommer affärssystem att meddela kunden när upplägget är klart.

Har du inte mottagit filen som meddelar att upplägget är klart?

Kontrollera om filen har kommit in med er IT-avdelning. Om den saknas – kontakta cmsupport.edi@seb.se

Hur gör vår gemensamma kund om en fil eller betalning behöver stoppas?

Kunden kan antingen logga in på internetbanken och stoppa filen direkt eller kontakta oss på 0774 46 60 61.

Kunden hittar inte sin betalning eller fil – var är den?

Kontrollera om ni har tagit emot en bekräftelse (pain.002) på filen eller betalningen. Om den saknas, kontakta cmsupport.edi@seb.se

Filen som kunden skickade är stoppad – vad har hänt?

Ett meddelande (pain.002) med orsaken till att filen stoppades har gått ut till ert affärssystem, kontrollera vad som har hänt där. Om ni inte har fått någon fil, kontakta cmsupport.edi@seb.se

Kunden behöver sitt interna kundnummer hos SEB – var hittar kunden det?

Kundnumret är kundens organisationsnummer + ”0004".

Hur vet kunden om en betalning eller fil har skickats från internetbanken?

Kunden hittar kvitton på alla skickade filer under “Skickade filer” på internetbanken.

Varför kan kunden inte se eller slutsignera en betalfil på internetbanken?

Be kunden kontrollera att du han eller hon har de behörigheter som krävs för att signera filer på internetbanken.

Customer service
;