Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Koppla ditt affärssystem till oss

Automatisk bokföring

  • Dina inbetalda fakturor bokförs automatiskt
  • Du sparar mycket tid
  • Du får ökad kontroll

Automatisera ditt bokföringsarbete och spara tid genom att koppla ihop ditt företagskonto hos oss med ditt affärssystem eller bokföringsprogram. Flera leverantörer erbjuder dessutom möjligheten att göra betalningar direkt från affärssystemet.

Snabbare koppling med PE Accounting

Nu kan du som kopplar ihop ditt företagskonto med PE Accounting få uppdateringar varje kvart.
Mer om den nya snabbare tjänsten

Vi samarbetar med:

När du kopplar Finago Procountor till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt i affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer och ingående och utgående balans.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

När du kopplar Fortnox till oss kan du skicka dina leverantörsbetalningar samt Utlands- och SEPA-betalningar automatiskt, direkt från Fortnox till SEB, med slutgodkännande i internetbanken företag (IBF). Du kan få dina transaktioner återrapporterade till Fortnox automatiskt, vilket gör att du enkelt kan bokföra betalningarna på dina leverantörsfakturor och kundfakturor. Du får också möjlighet att stämma av ditt bankkonto digitalt.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Integrationen mellan Hogia och SEB medför att du direkt i ditt ekonomisystem kan skapa betalningsuppdrag till banken. Du ser dina bankhändelser i ekonomisystemet och de matchas mot dina kund- och leverantörsfakturor för att automatiskt bokföra betalningen.

För att kunna använda tjänsten behöver du ha Hogia Smart Ekonomi eller Hogia Open Business Ekonomi.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

När du kopplar Pagero till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via Pagero Online. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer och ingående och utgående balans.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

När du kopplar PE Accounting till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt i affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer och ingående och utgående balans.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Speedledger e-bokföring gör ditt företagande smidigare. Den webbaserade tjänsten kopplas direkt till internetbanken för företag och du serveras färdiga bokföringsförslag. Godkänn med ett klick, utan att behöva bekymra dig om debet och kredit.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Dina kontoutdrag och inbetalda fakturor hämtas varje dag in till ditt ekonomiprogram där de matchas och bokförs automatiskt. Om en betalning eller överföring saknar OCR-nummer får du förslag på matchningar i ditt affärssystem. Beroende på vilket Visma-system du använder finns även möjlighet att skicka och ta emot betalningar.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Integration med Visma eEkonomi kopplar ihop ditt affärssystem med internetbanken. Dina kontoutdrag och inbetalda fakturor hämtas varje dag in i ditt ekonomiprogram där de matchas och bokförs automatiskt.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

När du kopplar Xledger till oss effektiviserar du företagets manuella processer i erat företag genom att automatiskt kunna skicka betalningar samt få en automatisk avstämning av era kontohändelser direkt i Xledger.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

En bankintegration via Zalaris möjliggör en lösning där du kan organisera och administrera dina löner genom Zalaris applikation. Från applikationen skickar Zalaris lönefiler och tar emot kontoutdrag med detaljer automatiskt.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

När du kopplar Zeth Data till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt i affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

24SevenOffice är direktintegrerade mot SEB. Du kan utföra betalningar direkt från redovisningssystemet och alla kundinbetalningar och leverantörsbetalningar blir automatiskt återrapporterade och matchade mot reskontran i 24SevenOffice. Integrationen öppnar även för automatisk avstämning av ditt bankkonto.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Vanliga frågor och svar

När kopplingen är klar får du eller supporten hos ditt affärsystem en bekräftelse på det. Om bekräftelsen saknas, be supporten hos ditt affärsystem kontakta cmsupport.edi@seb.se

Kontakta oss på 0771-62 53 53 för att kontrollera att alla avtal har kommit in. Om alla avtal är på plats kommer ditt affärssystem att meddela dig när upplägget är klart.

Du kan antingen logga in på internetbanken och stoppa filen direkt eller kontakta oss på 0774-46 60 61, så hjälper vi dig. Om betalningen redan är bokförd kan den inte stoppas.

Har affärsystemet tagit emot en bekräftelse från oss för filen eller betalningen? Om inte, kontrollera först om filen har skickats till SEB. Om filen har skickats men bekräftelse saknas, be supporten hos ditt affärssystem kontakta cmsupport.edi@seb.se

Ett meddelande med orsaken till att filen har stoppats har gått ut till ditt affärssystem. Kontrollera vad som har hänt där och kontakta supporten hos ditt affärssystem, om det behövs.

Ditt kundnummer hos SEB är ditt organisationsnummer + ”0004”.

Du hittar kvitton på alla skickade filer under “Skickade filer” på internetbanken företag.

Kontrollera att funktionen att signera filer i internetbanken är aktiverad, och att du har behörighet att signera den typ av betalningar som gäller på aktuella konton i filen. 

Till dig som är en Service Provider

SEB ingår löpande nya partnerskap med molnbaserade Service Providers. Här finns information riktad till exempelvis Affärssystemsleverantörer (ERP) och Servicebyråer.
Läs mer på sebgroup.com/fileintegration

Customer service