Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Automatisk bokföring

Anslut ditt affärssystem till bankkontot och låt programmet göra bokföringen helt automatiskt. 

  • Sparar tid och förenklar administrationen.
  • Kund- och leverantörsfakturor bokförs automatiskt.
  • Tjänsten kostar 75 kronor per månad och konto.
Logga in och beställ

Spara tid och få bättre kontroll med automatisk bokföring

Med ny, smart teknik kan du enkelt auto­matisera bok­föringen. Det enda du behöver göra är att ansluta ditt bank­konto till ditt affärs­system eller bok­förings­program. Du sparar tid, får bättre kontroll och kan vara helt säker på att alla siffror stämmer.

En populär tjänst som gör det enklare att driva företag.

Så fungerar automatisk bokföring

  • När du har skapat dina svenska och utländska betalningar i affärs­systemet eller bokförings­programmet skickas betalningarna automatiskt till internet­banken.

  • På internet­banken har du sedan möjlighet att attestera betalningarna direkt.

  • Efter attestering åter­rapporteras de automatiskt till ditt bokförings­program för avstämning. Även ingående och utgående balans, transaktions­detaljer och konto­utdrag hämtas automatiskt från ditt bankkonto och överförs direkt till ditt bokförings­program.

Se vilka system som fungerar med tjänsten: Partnerskapsnätverk (sebgroup.com)  

Så beställer du automatisk bokföring:

  1. Logga in med mobilt BankID på Business Arena
  2. Fyll i dina uppgifter och beställ. Klart!
  3. Det kan dröja några dagar innan alla betalfiler har uppdaterats automatiskt mellan systemen.
Tjänsten sparar företagaren väldigt mycket tid.

Vad kostar automatisk bokföring?

Tjänsten automatisk bokföring kostar 75 kronor per månad och konto. Det tillkommer transaktionsavgifter som du hittar i vår prislista.

Kom igång redan idag

Automatisk bokföring – en självklar tidsbesparing där bokföringen underlättas och kan automatiseras.

Logga in och beställ automatisk bokföring

Frågor och svar

Koppla SEB med ditt affärssystem

Våra banktjänster är utformade för att fungera ihop med Sveriges marknadsledande affärssystem. Genom att ansluta ditt affärssystem till oss får du den kraft och flexibilitet som behövs för att förenkla hanteringen av företagets ekonomi.

Kontakta oss

Ring oss så hjälper vi dig.

Vardagar: 8–20
Lördag och söndag: 10–18

Upp Upp