Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Tillval

För dig som har SEB Corporate limit eller SEB Corporate

Med ditt SEB Corporate limit eller SEB Corporate har du möjlighet att köpa till ett antal tjänster.

Administration

Med vår webbtjänst Kortadmin får du full kontroll över företagets betalkort och konton. Tjänsten ger en tydlig överblick över företagets kort, resekonton och e-handelskonton. Du kan också

  • se samtliga korttransaktioner – både ofakturerade och fakturerade
  • se fakturor och inbetalningar – 12 månader tillbaka i tiden
  • ansöka om nya kort – enstaka eller flera på en gång
  • beställa ett nytt kort för att ersätta ett skadat
  • avsluta ett kort direkt eller längre fram, exempelvis när någon anställd slutar
  • beställa nuvarande eller en ny PIN-kod

Årspris per administratör: 750 kronor.

Ansök om Kortadmin via ansökningsblanketten. Har du frågor kan du mejla oss på corporatesupport@seb.se eller ringa på 08-14 68 11, alternativt besöka ditt närmaste bankkontor.
Hitta ditt närmaste bankkontor

Ansökningsblanketter Kortadmin

Ansökan Kortadmin (pdf)

Kontobestämmelser Kortadmin till och med 19 juni 2019(pdf)
Kontobestämmelser Kortadmin

Med Resekonto TAC (Travel Account Concept) hjälper vi dig att effektivisera stora delar av företagets reseprocesser. Du får ett helhetsgrepp och sparar både tid och pengar. Resekonto TAC samarbetar med de flesta stora affärsresebyråer och även med flera direktleverantörer av resetjänster.

Fördelar med att använda Resekonto:

  • Samlingsfaktura en gång i månaden (eller med den frekvens du vill)
  • Skräddarsydd faktura
  • Möjlighet till filöverföring till affärs- och reseräkningssystem
  • Upp till 45 dagars räntefri kredit
  • Kostnadsfri förmånsförsäkring med bland annat avbeställningsskydd
  • Uppföljning med anpassad statistik
  • Neutral gentemot resebyråer och andra leverantörer

Resekonto TAC (Travel Account Concept) administreras av Diners Club och ingår som en del av den helhet SEB erbjuder företagskunder. Det är utvecklat i samarbete med resebranschen och utgör idag den mest konkurrenskraftiga och flexibla produkten i sitt slag på marknaden.

Mer information

Ring gärna kundcenter på telefon 08-14 68 11 så berättar vi mer.

Med automatisk överföring av transaktioner till ditt affärs- eller reseräkningssystem blir din registrering och attestering av reseräkningar och utlägg enklare. Du kan välja mellan att få dagliga överföringar av transaktionerna eller en gång i månaden i samband med faktureringen. Fördelar med tjänsten:

  • Det blir enkelt för de anställda att dokumentera utlägg och reseräkningar.
  • Du får automatiskt rätt information om köp, avgifter och valutakurser direkt i reseräkningssystemet.
  • Risken för felregistrering minskar.

Vi samarbetar med följande leverantörer:

  • Acubiz
  • Bluegarden
  • Companyexpense
  • Dicom Expense
  • Flex
  • Hogia
  • Visma .Net Expense

Se prislistan

Intresserad?

Ansök om filöverföring till affärs- och resesräkningssystem via ansökningsblanketten nedan. Har du frågor kan du mejla oss på corporatesupport@seb.se eller ringa på 08-14 68 11, alternativt besöka ditt närmaste bankkontor.

Hitta ditt närmaste bankkontor

Ansökningsblankett filöverföring till affärs- och resesräkningssystem

Ansök om filöverföring till affärs- och resesräkningssystem (pdf)

Få tillbaka mer på utlandsmomsen. Med Momsåtervinning gör vi jobbet åt dig.

Betala inte mer än vad du behöver

Varje år betalar svenska företag åtskilliga miljarder i utlandsmoms. Pengar som nästan alltid går att få tillbaka. Eftersom själva förfarandet kan vara lite krångligt, har vi utvecklat en specialtjänst som tar hand om alltihop.

Med en minimal insats och en låg resultatbaserad kostnad, ordnar vi hela momsåterbetalningen åt er. Se det som ett enkelt och lönsamt sätt att få tillbaks företagets pengar.

Mer information

Kontakta Eurovat för att anmäla ert företag till Momsåtervinning.
Telefon: 08-654 88 04
E-post: kontakt@eurovat.se

Corporate Card är vår app för dig som använder SEB Corporate eller SEB Corporate Limit. Med appen ser du allt som rör ditt företagskort på ett och samma ställe. Dessutom kan du snabbt och smidigt redovisa dina utlägg, direkt i mobilen.

Använd Corporate Card bland annat för att

  • se alla dina korthändelser
  • spärra ditt kort, ändra dina köpinställningar och se din pinkod
  • skapa utläggsrapporter genom att fotografera dina kvitton.

Läs mer om appen för dina företagskort

Övriga tillval

Med StopService spärrar du dina och familjens kort, mobiltelefoner och andra värdehandlingar med ett enda samtal, dygnet runt.

Du kan också stöldskyddsregistrera värdefulla ägodelar och få stöldskyddsdekaler att fästa på det du registrerar.

Med StopService kan du enkelt

  • spärra kort, mobiltelefon och andra värdehandlingar med ett enda samtal.
  • få hjälp med polisanmälan och försäkringsanmälan vid stöld.
  • lägga in viktiga datum (till exempel födelsedagar) och få påminnelser via e-post eller sms.
  • få hjälp att meddela särskilda personer om du hamnar i en nödsituation.
  • få andra spännande erbjudanden.

Prova StopService utan kostnad i tre månader.
StopService

Betaltiden på din faktura är normalt 10 dagar* från det att du får fakturan tills den förfaller. Det ger dig upp till 55 räntefria dagar på dina inköp. Om du vill, kan du förlänga betaltiden från 10 till 20 dagar för endast 100 kronor om året.

Du kan också välja om din faktura ska förfalla till betalning vid månadsskiftet eller cirka 10 dagar in i påföljande månad.

Ring kundcenter på telefon 0774-48 28 08 för mer information.

Ansökan om förlängd betaltid – företag har betalningsansvar (pdf)
Ansökan om förlängd betaltid – privatpersonen har betalningsansvar (pdf)

Om du vill välja en egen pinkod för ditt kort kontaktar du vår kundservice på telefon 0774-48 28 08.

Efter att du har pratat med oss skickar vi ett brev med information om hur enkelt du väljer din nya kod. 

Viktigt! Från att du har tagit emot brevet måste du välja pinkod inom tio dagar.

Se till att ha ditt kort tillgängligt när du ringer oss. Av säkerhetsskäl kan vi inte ta emot kortinformation och förfrågningar om byte av pinkod via e-post.

Försäkring

Den här försäkringen är ett fullgott skydd med låg premie, perfekt för dig som reser i tjänsten. Hur har ni det med tjänstereseförsäkringar på ditt företag? Idag saknar 45 procent av Sveriges mindre företag ett heltäckande reseskydd för sina anställda, vilket innebär en hel del onödiga risker. Med SEB:s Tjänstereseförsäkring kan du och ditt företag känna er trygga. Tjänsten kostar 200 kronor per kort och år.

Sjukvårdskostnader

Om du blir sjuk eller råkar ut för en olycka får du ersättning för läkarbesök, sjukvård, behandling och hjälpmedel (som läkare föreskrivit). Även tandvård vid olycksfall omfattas. Försäkringen ersätter de resor som krävs för att kunna få vård och behandling. Dessutom omfattas merkostnader för hemtransport, återresa till stationeringsort eller utresa för ersättare.

Dödsfalls- och invaliditetsersättning

Tjänstereseförsäkringen omfattar dödsfalls- och invaliditetsersättning vid olycksfallsskada. Ersättningen är ett engångsbelopp som utbetalas med så stor del av försäkringsbeloppet som motsvarar den medicinska invaliditetsgraden.

Överfallsskydd

Om du, i egenskap av privatperson, blir utsatt för misshandel eller annat uppsåtligt våld, kan du ha rätt till ersättning. Högsta ersättningsbelopp är 500 000 kr.

Resa för nära anhörig

Om du blir sjuk eller råkar ut för en olycka utomlands, och en läkare bedömer ditt tillstånd som livshotande, täcker försäkringen kostnader för biljetter och uppehälle för nära anhörig.

Ny utresa eller ersättningsresa

Om din arbetsgivare, av affärsmässiga skäl, måste ersätta dig med en annan person, täcker försäkringen kostnad för ersättarens utresa.

Avbruten resa

Om du tvingas avbryta en tjänsteresa för att besöka en nära anhörig i Sverige som har blivit allvarligt sjuk, kan försäkringen ersätta återresan om en läkare bedömer den anhöriges tillstånd som livshotande.

Resegodsskydd (allrisk)

Om ditt bagage skadas genom en plötslig och oförutsedd händelse kan du få ersättning för det. Med skada avses också förlust av bagage. Notera att följande krav på aktsamhet måste uppfyllas för att du ska kunna få full ersättning:

  • Bagaget får inte hanteras vårdslöst.
  • Du får inte lämna fordon eller tillfällig bostad (till exempel passagerarhytt eller hotellrum) olåst eller med öppet fönster.
  • Du måste, om storleken på resegodset tillåter, låsa in pengar, resehandlingar och stöldbegärlig egendom i resväska, skåp, låda eller liknande innan du lämnar bostaden, den tillfälliga bostaden eller fordonet.

Ansökan tjänstereseförsäkring (pdf)
Villkor tjänstereseförsäkring (pdf)

Customer service