Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Tillval

För dig som har SEB Corporate limit eller SEB Corporate i företaget.

Du har möjlighet att köpa ett antal tjänster som underlättar för dig och dina anställda.

Administration

Med vår webbtjänst Kortadmin får du full kontroll över företagets betalkort och konton. Tjänsten ger en tydlig överblick över företagets kort, resekonton och e-handelskonton. Du kan också

  • se samtliga korttransaktioner – både ofakturerade och fakturerade
  • se fakturor och inbetalningar – 12 månader tillbaka i tiden
  • se kvitton som laddats upp eller fotograferats av kortinnehavaren i appen Corporate Card
  • ansöka om nya kort – enstaka eller flera på en gång
  • beställa ett nytt kort för att ersätta ett skadat
  • avsluta ett kort direkt eller längre fram, exempelvis när någon anställd slutar
  • beställa nuvarande eller en ny PIN-kod

Årspris per administratör: 750 kronor.

Ansök om Kortadmin via ansökningsblanketten. Har du frågor kan du mejla oss på corporatesupport@seb.se eller ringa på 08-14 68 11, alternativt besöka ditt närmaste bankkontor.
Hitta ditt närmaste bankkontor

Ansökningsblanketter Kortadmin

Ansökan Kortadmin (pdf)

Kontobestämmelser Kortadmin

Med Resekonto TAC (Travel Account Concept) hjälper vi dig att effektivisera stora delar av företagets reseprocesser. Du får ett helhetsgrepp och sparar både tid och pengar. Resekonto TAC samarbetar med de flesta stora affärsresebyråer och även med flera direktleverantörer av resetjänster.

Fördelar med att använda Resekonto:

  • Samlingsfaktura en gång i månaden (eller med den frekvens du vill)
  • Skräddarsydd faktura
  • Möjlighet till filöverföring till affärs- och reseräkningssystem
  • Upp till 45 dagars räntefri kredit
  • Kostnadsfri förmånsförsäkring med bland annat avbeställningsskydd
  • Uppföljning med anpassad statistik
  • Neutral gentemot resebyråer och andra leverantörer

Resekonto TAC (Travel Account Concept) administreras av Diners Club och ingår som en del av den helhet SEB erbjuder företagskunder. Det är utvecklat i samarbete med resebranschen och utgör idag den mest konkurrenskraftiga och flexibla produkten i sitt slag på marknaden.

Mer information

Ring gärna kundcenter på telefon 08-14 68 11 så berättar vi mer.

När du kopplar ihop företagskortet med ditt affärssystem blir företagets vardagsekonomi smidigare. Du slipper bland annat manuell registrering av utlägg och minskar risken för felregistreringar.  

Läs mer om automatiserad utläggshantering

Få tillbaka mer på utlandsmomsen. Med Momsåtervinning gör vi jobbet åt dig.

Betala inte mer än vad du behöver

Varje år betalar svenska företag åtskilliga miljarder i utlandsmoms. Pengar som nästan alltid går att få tillbaka. Eftersom själva förfarandet kan vara lite krångligt, har vi utvecklat en specialtjänst som tar hand om alltihop.

Med en minimal insats och en låg resultatbaserad kostnad, ordnar vi hela momsåterbetalningen åt er. Se det som ett enkelt och lönsamt sätt att få tillbaks företagets pengar.

Mer information

Kontakta Eurovat för att anmäla ert företag till Momsåtervinning.
Telefon: 08-654 88 04
E-post: kontakt@eurovat.se

Med vår app kan kortanvändaren se allt som rör sitt företagskort på ett och samma ställe. Dessutom kan man snabbt och smidigt redovisa sina utlägg, direkt i mobilen.

I appen kan användaren bland annat:

  • se alla korthändelser
  • spärra kort, ändra köpinställningar och se sin pinkod
  • ladda upp eller fotografera kvitton
  • skapa utläggsrapporter och skicka för godkännande

Läs mer om appen

Övriga tillval

Med StopService spärrar du dina och familjens kort, mobiltelefoner och andra värdehandlingar med ett enda samtal, dygnet runt.

Du kan också stöldskyddsregistrera värdefulla ägodelar och få stöldskyddsdekaler att fästa på det du registrerar.

Med StopService kan du enkelt

  • spärra kort, mobiltelefon och andra värdehandlingar med ett enda samtal.
  • få hjälp med polisanmälan och försäkringsanmälan vid stöld.
  • lägga in viktiga datum (till exempel födelsedagar) och få påminnelser via e-post eller sms.
  • få hjälp att meddela särskilda personer om du hamnar i en nödsituation.
  • få andra spännande erbjudanden.

Prova StopService utan kostnad i tre månader.
StopService

Betaltiden på din faktura är normalt 10 dagar* från det att du får fakturan tills den förfaller. Det ger dig upp till 55 räntefria dagar på dina inköp. Om du vill, kan du förlänga betaltiden från 10 till 20 dagar för endast 100 kronor om året.

Du kan också välja om din faktura ska förfalla till betalning vid månadsskiftet eller cirka 10 dagar in i påföljande månad.

Ring kundcenter på telefon 0774-48 28 08 för mer information.

Ansökan om förlängd betaltid – företag har betalningsansvar (pdf)
Ansökan om förlängd betaltid – privatpersonen har betalningsansvar (pdf)

Om du vill välja en egen pinkod för ditt kort kontaktar du vår kundservice på telefon 0774-48 28 08.

Efter att du har pratat med oss skickar vi ett brev med information om hur enkelt du väljer din nya kod. 

Viktigt! Från att du har tagit emot brevet måste du välja pinkod inom tio dagar.

Se till att ha ditt kort tillgängligt när du ringer oss. Av säkerhetsskäl kan vi inte ta emot kortinformation och förfrågningar om byte av pinkod via e-post.

Customer service