Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Administrera tjänstepension

  • Kostnadsfri, digital tjänst som förenklar administrationen för dig som har företagets tjänstepensioner hos oss.
  • Få en bättre överblick över företagets försäkringar.
  • Ett smidigt och enkelt sätt att ändra löner och premier eller lägga till och ta bort anställda.
  • Kostnadsfri, digital tjänst som förenklar administrationen för dig som har företagets tjänstepensioner hos oss.
  • Få en bättre överblick över företagets försäkringar.
  • Ett smidigt och enkelt sätt att ändra löner och premier eller lägga till och ta bort anställda.

Om ditt företag har tjänstepensioner hos oss kan du sköta administrationen digitalt. Med vår tjänst kan du bland annat registrera nya löner och premier eller lägga till nya medarbetare och ta bort dem som slutat. Det gör att du får en bättre överblick och att du minskar mängden pappersarbete.

För företag som har tjänstepension hos oss – så ansluter du företaget

Företag som har en tjänstepensionslösning hos oss ansluter enkelt till tjänsten. Allt sker digitalt. Gör så här:

  1. Börja med att logga in här.
  2. Svara på frågorna om ditt företag och signera med mobilt BankID eller digipass.
  3. Nu är du klar. Så snart du har fått bekräftelsemejlet från oss kan du logga in och börja använda verktyget.

.

Friktionsfri administration

Med den här kostnadsfria och digitala tjänsten gör vi det ännu enklare för dig att administrera företagets tjänstepensioner.

Registrera nya löner och premier.

Lägg till nya medarbetare och ta bort de som slutat.

Få en lättöverskådlig bild över fakturor från oss och lägg in dem enkelt i ditt ekonomisystem.

Ge olika behörigheter till de medarbetare som ska använda verktyget.

Fler smarta funktioner lanseras löpande.

Kontakta oss

Ring oss måndag–fredag 8:30–16:30.

Har företaget affärssystem från PE Accounting eller Björn Lundén? I så fall kan du förenkla administrationen ytterligare!

Nu finns det möjlighet att se och administrera företagets tjänstepensioner direkt i det egna affärssystem Till en början är det affärssystem från PE Accounting och Björn Lundén som erbjuder detta. Välj det affärssystem ni använder och läs mer om hur du gör för att förenkla din arbetsvardag.

Björn Lundén

PE Accounting

SEB Pension och Försäkring AB tillhandahåller tjänsten Administrera tjänstepension.


Försäkringsgivare är SEB Pension och Försäkring AB
Organisationsnummer: 516401-8243, 106 40 Stockholm