Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

SEB Corporate Limit

  • Ett kort ingår i våra företagspaket. Ordinarie årspris är 250 kr per kort (från och med 30 augusti 2024 är ordinarie årspris 450 kr per kort).
  • Sätt individuella köpgränser för varje kort
  • Förenkla företagets administration med tillvalstjänster

Välj hur köpen ska faktureras för att ansöka:

  • Ett kort ingår i våra företagspaket. Ordinarie årspris är 250 kr per kort (från och med 30 augusti 2024 är ordinarie årspris 450 kr per kort).
  • Sätt individuella köpgränser för varje kort
  • Förenkla företagets administration med tillvalstjänster

Välj hur köpen ska faktureras för att ansöka:

Om SEB Corporate Limit

Med SEB Corporate Limit får du bättre överblick över de utlägg som du eller dina medarbetare har i tjänsten, eftersom kortköpen samlas på en faktura. Kortet utökar även företagets likviditet, med upp till 45 dagars räntefri kredit. För resor som betalas med kortet ingår en kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd.

I Corporate Card-appen kan kortinnehavaren bland annat se sina inköp, ta bild på kvitton, se pinkoden och även spärra och beställa nytt kort.

Läs mer om Corporate Card-appen

Alla köp och uttag samlas på en samlingsfaktura som skickas till företaget eller en individuell faktura som skickas till den anställde. Betalningstiden är 10 dagar för hela beloppet. Företaget kan ansöka om att förlänga betalningstiden från 10 till 20 dagar för 100 kronor extra om året per kort.

Kortet är till för företagets inköp och inte för privata kostnader.

Välj hur köpen ska faktureras för att ansöka

Fakturan skickas till företaget

  • Fakturor för kortköpen skickas till företaget.
  • Fakturan innehåller de köp som har gjorts med alla kort som faktureras till företaget.
  • Företaget betalar fakturorna.

Fakturan skickas till den anställde

  • Fakturor för kortköpen skickas till kortinnehavaren.
  • Fakturan innehåller de köp som har gjorts med det enskilda kortet.
  • Kortinnehavaren betalar fakturorna och begär ersättning från företaget mot reseräkning.

Få ut mer av företagskortet

Med tillvalstjänsterna Kortadmin och Automatiserad utläggshantering kan företaget förenkla administrationen och bokföringen.

Läs mer om tillvalstjänster för företagskort

Kontakta oss

Ring vår kundservice för kortfrågor.

En hyllning till den nordiska naturen

För att minska miljöavtrycket är nya SEB Corporate Limit tillverkat av 84 procent biologiskt nedbrytbar plast som görs av majsstärkelse. Motivet på framsidan av kortet är inspirerat av de djupa, otrampade skogarna i Småland.

Läs mer om den nya kortdesignen

Med våra företagspaket kan du välja till ett SEB Corporate Limit, där företaget har betalningsansvaret, utan årsavgift.

Priserna gäller för kort som företaget har betalningsansvar för, oavsett om faktureringen sker till företaget eller kortinnehavaren. Se våra aktuella priser för fullständig prisinformation.

Aktuella priser för företag

Företaget betalningsansvarigt

Betaltid Pris per år Pris per år från 30 aug
10 dagar 250 kr 450 kr
20 dagar 350 kr 550 kr

Ett SEB Corporate Limit, där företaget har betalningsansvaret, ingår i Enkla firman och Företagspaketet.

 

Privat betalningsansvar

Betaltid Pris per år Pris per år från 30 aug
10 dagar  450 kr 850 kr
20 dagar 550 kr 950 kr

 

Kortet har en kontant­uttags­gräns på 25 000 kronor per 30 dagar, varav 15 000 kronor i Sverige.

För att underlätta för dig som kund har vi har tagit fram ett verktyg som gör det enklare för dig att jämföra valutaväxlingskostnader vid kortbetalningar.

Till valutaväxlingsverktyget

Snabbhjälp

Spärra kort

Ring oss på +46 774 24 24 24. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar. 

Läs mer om att spärra kort

Reklamera ett kortköp

Här kan du reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel.

Läs mer om hur du reklamerar ett kortköp

Reseförsäkring

När minst 75 procent av en tjänsteresa betalas med SEB Commercial Debit, SEB Corporate eller SEB Corporate Limit så ingår automatiskt en kompletterande reseförsäkring.
Läs mer och ansök om ersättning

Corporate Card – appen för dina företagskort

I Corporate Card-appen kan du se alla dina köp, ta bild på dina kvitton, spärra ditt kort, ändra dina köpinställningar och se din pinkod.
Läs mer om appen Corporate Card

 

 

Se fakturorna i Mitt SEB Corporate

Mitt SEB Corporate är ett onlineverktyg där du som kortinnehavare kan se alla dina inköp, utan att behöva tillgång till en mobiltelefon med Corporate Card-appen.

Logga in på Mitt SEB Corporate

Erbjudanden

Tapster

Alla wearables från Tapster är anslutna till Fidesmo Pay, en mobil betaltjänst som gör att du kan betala i butik genom att blippa ett chip i en ring, klocka eller nyckelring. Lämna plånboken hemma och blippa din wearable istället.

Som SEB-kund får du 30 procents rabatt på alla produkter.

Mastercard Priceless och förtur hos Live Nation

Via ditt kort från Mastercard kan du ta del av rabatter och förmåner världen över. Dessutom får du förtur och kan välja prioriterade platser när du bokar biljetter till utvalda evenemang med Live Nation.

Stopservice

Stopservice är en omfattande tjänst som snabbt hjälper dig oavsett om du har blivit utsatt för en id-kapning, behöver spärra dina värdehandlingar eller blivit bestulen på värdesaker. Du som har SEB Credit betalar endast 297 kronor per år (ordinarie pris 347 kr per år).

Menzies lounger

Ska du flyga via Arlanda eller Landvetter har du möjligheten att besöka Menzies lounger och få fri tillgång till drycker, snacks, internetuppkoppling och tidningar.

Reklamera ett kortköp

Du som kortinnehavare har möjlighet att få hjälp av oss att reklamera köp eller uttag på ditt kort om någonting har gått fel. Bifoga all dokumentation du har i form av kvitton, orderbekräftelse, leveransbekräftelse och den skriftliga kommunikation du har haft direkt med inköpsstället.

Har du till exempel drabbats av en dubbel­debitering, feldebitering eller ej fått dina beställda varor, så ber vi dig i första hand att försöka lösa det direkt med inköpsstället.

Får du ingen hjälp av inköpsstället är du välkommen att göra en reklamation hos oss.

Något har gått fel vid mitt köp eller uttag

Har du upptäckt obehöriga köp eller uttag så behöver du spärra kortet snarast möjligt så att inga fler transaktioner kan genomföras. Kom ihåg att även polisanmäla de obehöriga köpen.

Obehöriga köp eller uttag

Avser din reklamation köp eller uttag gjort på ett tappat eller stulet kort så behöver du spärra kortet omedelbart om det inte redan är gjort. Du måste även göra en polisanmälan och bifoga den vid reklamationstillfället.

Mitt kort är stulet eller tappat