Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Pension & Försäkringsportalen (Administrera tjänstepension)

  • Kostnadsfri tjänst som ger en tydlig överblick och förenklar administrationen av företagets tjänstepensioner och övrigt försäkringssparande hos oss.
  • Ändra löner och premier, lägg till och ta bort anställda, hantera tjänstledighet och sjukfrånvaro.
  • Få en lättöverskådlig bild över fakturor från oss och lägg in dem enkelt i ditt ekonomisystem.
  • Få en detaljerad sammanställning över företagets pensions- och försäkringssparande samt möjligheten att smidigt byta fonder.

I Pension & Försäkringsportalen har vi samlat allt du behöver för att smidigt hantera företagets tjänstepensioner och kapitalförsäkringar under ett och samma tak. Passar alla företag oavsett storlek.

Sammanställning över företagets försäkringssparande
I Pension & Försäkringsportalen får du en detaljerad sammanställning över företagets försäkringssparande: tjänstepensioner, kapitalförsäkring och direktpensioner. Här kan du exempelvis se månatligt sparande och inbetalda belopp.

Fördjupad fondlista och smidig hantering av fondbyten
I portalen hittar du en fondlista med många möjligheter till fördjupningar. Inom kort kan du enkelt byta fonder och ändra fondfördelningen i företagets försäkringssparande direkt via fondlistan.

Administrera tjänstepension
Den tidigare fristående tjänsten Administrera tjänstepension är nu en tjänst i portalen. Här kan du bland annat göra följande:

  • Registrera och ändra löner och premier
  • Lägga till och ta bort medarbetare
  • Hantera tjänstledighet och sjukfrånvaro

Olika behörighetsmöjligheter
Du som firmatecknare styr vem som får göra vad i Pension & Försäkringsportalen – välj bland flera olika behörighetsnivåer för dina medarbetare som ska använda portalen.

Så ansluter du företaget

Företag som har en tjänstepensionslösning eller kapitalförsäkring hos oss ansluter enkelt till tjänsten. Gör så här:

  1. Logga in på Pension & Försäkring  (tidigare Administrera tjänstepension).  
  2. Om du inte tidigare har haft tjänsten Administrera tjänstepension: svara på frågorna om ditt företag, godkänn villkoren och signera med mobilt BankID.

    Om du redan har tjänsten Administrera tjänstepension: godkänn de nya villkoren och signera med mobilt BankID.

  3. Så snart du har fått ett bekräftelsemejl från oss kan du logga in på Pension & Försäkring  och börja använda verktyget  

Överblick och friktionsfri administration

Kostnadsfri tjänst som ger en tydlig överblick över företagets pensions- och försäkringssparande och underlättar administrationen.

Registrera nya löner och premier.

Lägg till nya medarbetare och ta bort de som slutat.

Få en lättöverskådlig bild över fakturor från oss och lägg in dem enkelt i ditt ekonomisystem.

Ge olika behörigheter till de medarbetare som ska använda verktyget.

Byt fonder och ändra fondfördelning (kommer inom kort).

Kontakta oss

Ring oss måndag–fredag 8:30–16:30.

Har företaget affärssystem från Kleer eller Björn Lundén?

I så fall kan du förenkla administrationen ytterligare!

Nu finns det möjlighet att se och administrera företagets tjänstepensioner direkt i det egna affärssystemet. Till en början är det affärssystem från Kleer och Björn Lundén som erbjuder detta. Välj det affärssystem ni använder och läs mer om hur du gör för att förenkla din arbetsvardag.

Björn Lundén

Kleer

SEB Pension och Försäkring AB tillhandahåller tjänsten Pension & Försäkringsportalen.

Tjänstepension för företag

Hitta rätt tjänstepensionslösning för ditt företag och kom igång med ett sparande till dig och dina anställda. Här kan du läsa om olika lösningar som ditt företag kan välja mellan utifrån behoven i din verksamhet.

Försäkringsgivare är SEB Pension och Försäkring AB
Organisationsnummer: 516401-8243, 106 40 Stockholm

Upp Upp