Tjänstepension för företag

I Pension & Försäkringsportalen har vi samlat allt du behöver för att smidigt hantera företagets tjänstepensioner och kapitalförsäkringar under ett och samma tak. Passar alla företag oavsett storlek.
Sammanställning över företagets försäkringssparande
I Pension & Försäkringsportalen får du en detaljerad sammanställning över företagets försäkringssparande: tjänstepensioner, kapitalförsäkring och direktpensioner. Här kan du exempelvis se månatligt sparande och inbetalda belopp.
Fördjupad fondlista och smidig hantering av fondbyten
I portalen hittar du en fondlista med många möjligheter till fördjupningar. Inom kort kan du enkelt byta fonder och ändra fondfördelningen i företagets försäkringssparande direkt via fondlistan.
Administrera tjänstepension
Den tidigare fristående tjänsten Administrera tjänstepension är nu en tjänst i portalen. Här kan du bland annat göra följande:
Olika behörighetsmöjligheter
Du som firmatecknare styr vem som får göra vad i Pension & Försäkringsportalen – välj bland flera olika behörighetsnivåer för dina medarbetare som ska använda portalen.
Företag som har en tjänstepensionslösning eller kapitalförsäkring hos oss ansluter enkelt till tjänsten. Gör så här:
Om du inte tidigare har haft tjänsten Administrera tjänstepension: svara på frågorna om ditt företag, godkänn villkoren och signera med mobilt BankID.
Om du redan har tjänsten Administrera tjänstepension: godkänn de nya villkoren och signera med mobilt BankID.
Kostnadsfri tjänst som ger en tydlig överblick över företagets pensions- och försäkringssparande och underlättar administrationen.
Registrera nya löner och premier.
Lägg till nya medarbetare och ta bort de som slutat.
Få en lättöverskådlig bild över fakturor från oss och lägg in dem enkelt i ditt ekonomisystem.
Ge olika behörigheter till de medarbetare som ska använda verktyget.
Byt fonder och ändra fondfördelning (kommer inom kort).
Ring oss måndag–fredag 8:30–16:30.
I så fall kan du förenkla administrationen ytterligare!
Nu finns det möjlighet att se och administrera företagets tjänstepensioner direkt i det egna affärssystemet. Till en början är det affärssystem från Kleer och Björn Lundén som erbjuder detta. Välj det affärssystem ni använder och läs mer om hur du gör för att förenkla din arbetsvardag.
SEB Pension och Försäkring AB tillhandahåller tjänsten Pension & Försäkringsportalen.
Försäkringsgivare är SEB Pension och Försäkring AB
Organisationsnummer: 516401-8243, 106 40 Stockholm