Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Din webbläsare är för gammal. För en bättre och säkrare användarupplevelse rekommenderar vi att du byter webbläsare.

Rekommenderade webbläsare

 

Oxceed

– automatisera din finansiella rapportering

  • Framtidens ekonomiverktyg för maximal flexibilitet.
  • Finansiell överblick över företaget i realtid.
  • Integrera enkelt med Fortnox, Visma, Björn Lundén med flera.


Boka demo

Prova gratis i 30 dagar

– automatisera din finansiella rapportering

  • Framtidens ekonomiverktyg för maximal flexibilitet.
  • Finansiell överblick över företaget i realtid.
  • Integrera enkelt med Fortnox, Visma, Björn Lundén med flera.


Boka demo

Prova gratis i 30 dagar

Oxceed används idag av över 7 000 företag och 200 redovisningsbyråer i Sverige. Det är en molnbaserad plattform som ger dig den där extra funktionaliteten inom finansiell rapportering som många saknar i sitt bokföringssystem.

Förmånligt erbjudande

Som kund hos SEB får du mer. Vi erbjuder 30 procents rabatt på Oxceeds ordinarie prislista (ordinarie pris för ett standardpaket är 598 kr/mån exkl. moms).

Upptäck allt som ingår i Oxceed

  • Skräddarsydda rapporter och nyckeltal

    Med bara några klick kan du skräddarsy rapporter för olika mottagare eller optimera för en viss branschstandard. Välj mellan över 100 nyckeltal eller skapa egna.

  • Trovärdigare budget och prognos

    Skapa budget utifrån olika scenarier och gör mer tillförlitliga prognoser.

  • Ekonomisk överblick i realtid

    Skapa finansiella rapporter i realtid och få bättre beslutsunderlag. Jämför ditt företag med andra i samma bransch och få en relevant överblick över företagets situation.

3 enkla steg: Så kommer du igång

  1. Boka en personlig demo med Gustaf Bolland på Oxceed.
  2. Anslut dig enkelt genom att logga in på Business Arena med mobilt BankID.
  3. Fyll i formuläret och registrera ditt företag. Prova gratis i 30 dagar och välj sedan om du vill fortsätta.

Se demo: Så bygger du enkelt rapporter i Oxceed (2 min)

  • Skräddarsy rapporter för olika mottagare eller optimera för en viss branschstandard.
  • Skapa budget utifrån olika scenarier och gör mer tillförlitliga prognoser.
  • Välj mellan över 100 nyckeltal eller skapa egna.
  • Jämför ditt företag med andra i samma bransch och få en relevant överblick över företagets situation.

Frågor och svar om Oxceed

Oxceed är ett komplement till ditt bokföringssystem. Dagens bokföringssystem har ofta begränsade möjligheter att skapa mer avancerade finansiella rapporter. Istället är det många som lägger timmar varje månad på att klippa och klistra mellan olika system och kalkylark för att kunna göra en djupare verksamhetsanalys. Med Oxceed får du hjälp med allt det här. Det är ett verktyg där du kan samla, visualisera och dela gränssnitt med styrelse, ägare eller oss på banken direkt. Programmet har redan färdiga mallar för exempelvis resultat- och balansrapporter, kassaflödesanalyser och likviditetsprognoser som uppdateras automatiskt i realtid. Och självklart kan du även skräddarsy dina egna rapporter om din verksamhet har mer komplexa behov.

Oxceed har färdiga integrationslösningar med de vanligaste bokförings- och redovisningssystemen som Fortnox, Visma.NET, Visma Administration, Visma e-Ekonomi, Björn Lundén, Hogia och 24SevenOffice. Oxceed erbjuder även integrationer med andra affärssystem genom deras API.

En stor fördel med Oxceed är att du kan komma igång på egen hand utan att behöva anlita konsulter. När du startar en prenumeration får du hjälp med att koppla upp systemet mot företagets bokföringssystem och göra grundläggande inställningar. Vi rekommenderar även att de medarbetare som ska använda Oxceed går en av våra utbildningar för att ditt företag ska få de bästa förutsättningarna att lyckas med den ekonomiska rapporteringen och uppföljningen.

Grundutbildningen är en anpassad utbildning som inkluderar 2 timmars konsultation utifrån dina behov samt ett uppstartswebinar. Som kund i SEB får du 30 procents rabatt och betalar 3 430 kr exklusive moms. Vid behov av en mer omfattande utbildning kan Oxceed skräddarsy ett utbildningspaket åt ditt företag.

Du kan enkelt bygga egna rapporter utifrån smarta mallar. Till exempel kan du bygga resultatrapporter efter konto- och kostnadsställe anpassade till en bransch eller efter verksamhetsspecifika krav och önskemål samt bygga in nyckeltal i rapporterna. Du kan välja att jämföra utfall med budget, föregående år, rullande 12 månader och prognos. Det är ett mycket användbart verktyg som är anpassat för att du både ska kunna utforma rapporter efter verksamhetens behov och för att spara tid så att du kan lägga mer fokus på analys och åtgärder. Efter att ha gått någon av våra utbildningar kommer du ha tillräckligt med kunskap att skapa egna rapportmallar.

Om du vill bygga mer avancerade rapportmallar har du även tillgång till Oxceeds konsulter till en extra kostnad.

Med Oxceed kan du hantera ett obegränsat antal företag i en och samma prenumeration, även om företagen använder olika bokföringssystem. Oxceed erbjuder även tilläggsfunktioner för koncernhantering som gör det möjligt att konsolidera och eliminera hela eller delar av en koncern.

Oxceed erbjuder teknisk support utan extra kostnad. De erbjuder även funktionell support och konsultation till en extra kostnad när du till exempel behöver hjälp med att skapa mer avancerade rapportmallar.

Eftersom det är en molnbaserad plug-and-play-tjänst är det enkelt att både installera och integrera med ditt bokföringssystem. Det krävs ingen teknisk utveckling för att koppla upp dig mot Oxceed.

Oxceed läser sömlöst in bokföringsinformation från ditt ekonomisystem. Informationen lagras i säkrade Microsoft Azure-datacenter i Nordeuropa. Om du säger upp tjänsten raderas samtlig information som Oxceed har läst in.

När du ansluter dig till Oxceed får du och din företagsrådgivare tillgång till en översiktssida som visar din finansiella situation i realtid. Det gör att du slipper förbereda all administration inför rådgivningsmötet samtidigt som vi kan ge dig än mer kvalificerad rådgivning

Oxceed är en strategisk samarbetspartner till oss och tillsammans utvecklar vi hela tiden nya, smarta funktioner som ger mindre och medelstora företag en bättre överblick över sin finansiella situation.

Customer service