Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Automatisk bokföring

Fördelar

  • Dina in- och utbetalda fakturor bokförs automatiskt
  • Ditt dagliga arbete underlättas och du sparar mycket tid
  • Du får ökad kontroll på bokföringen
  • Det är enkelt att komma igång – anslut dig idag

Genom att ansluta ditt SEB företagskonto till ditt affärssystem eller bokföringsprogram blir många moment i ditt bokföringsarbete automatiskt utförda, och du sparar både tid och pengar. Här kan du läsa mer om vilka affärssystem vi har koppling till och vilka tjänster vi erbjuder dig i ditt bokföringsarbete, och hur du ansluter dig.

Alla filer baseras på formatet XML ISO 20022 som är en internationell standard för finansiella meddelanden.

Snabbare koppling med PE Accounting

Nu kan du som kopplar ihop ditt företagskonto med PE Accounting få uppdateringar varje kvart.
Mer om den nya snabbare tjänsten

Med en lösning via Finago Procountor till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till Finagos hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via Fortnox till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till Fortnox hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via Hogia till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till Hogias hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via PE Accounting till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till PE Accountings hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Speedledger e-bokföring gör ditt företagande smidigare. Den webbaserade tjänsten kopplas direkt till internetbanken för företag och du serveras färdiga bokföringsförslag. Godkänn med ett klick, utan att behöva bekymra dig om debet och kredit.
För mer information om tjänsten hänvisar vi till Speedledgers hemsida.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via Visma AutoPay till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till Vismas hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via Visma eEkonomi till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till Vismas hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via Xledger till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till Xledgers hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via Z Data till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till Z Datas hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Med en lösning via 24SevenOffice till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via affärssystemet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om affärssystemet hänvisar vi till 24SevenOffices hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

Övriga system

Vi har också andra typer av samarbeten, exempelvis gällande lönehantering och förenklad bankintegration.

Med en lösning via Pagero till oss kan ditt företag skicka och ta emot svenska och internationella betalningar direkt via Pagero Online, Pageros molnbaserade plattform. Pageros tjänst konverterar era betalfiler till ISO 20022 innan de skickas över till oss om ert affärssystem inte har stöd för ISO 20022 formatet. Det är också möjligt att ta emot kontoutdrag med transaktionsdetaljer samt ingående och utgående balans.
För mer information om tjänsten hänvisar vi till Pageros hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Jag vill beställa, ändra eller avsluta tjänsten

En bankintegration via Zalaris möjliggör en lösning där du kan organisera och administrera dina löner genom Zalaris applikation. Från applikationen skickar Zalaris lönefiler och tar emot kontoutdrag med detaljer automatiskt.
För mer information om tjänsten hänvisar vi till Zalaris hemsida.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Vanliga frågor och svar

När kopplingen är klar får du eller supporten hos ditt affärsystem en bekräftelse på det. Om bekräftelsen saknas, be supporten hos ditt affärsystem kontakta cmsupport.edi@seb.se

Kontakta oss på 0771-62 53 53 för att kontrollera att alla avtal har kommit in. Om alla avtal är på plats kommer ditt affärssystem att meddela dig när upplägget är klart.

Du kan antingen logga in på internetbanken och stoppa filen direkt eller kontakta oss på 0774-46 60 61, så hjälper vi dig. Om betalningen redan är bokförd kan den inte stoppas.

Har affärsystemet tagit emot en bekräftelse från oss för filen eller betalningen? Om inte, kontrollera först om filen har skickats till SEB. Om filen har skickats men bekräftelse saknas, be supporten hos ditt affärssystem kontakta cmsupport.edi@seb.se

Ett meddelande med orsaken till att filen har stoppats har gått ut till ditt affärssystem. Kontrollera vad som har hänt där och kontakta supporten hos ditt affärssystem, om det behövs.

Ditt kundnummer hos SEB är ditt organisationsnummer + ”0004”.

Du hittar kvitton på alla skickade filer under “Skickade filer” på internetbanken företag.

Kontrollera att funktionen att signera filer i internetbanken är aktiverad, och att du har behörighet att signera den typ av betalningar som gäller på aktuella konton i filen. 

Till dig som är en Service Provider

SEB ingår löpande nya partnerskap med molnbaserade Service Providers. Här finns information riktad till exempelvis Affärssystemsleverantörer (ERP) och Servicebyråer.
Läs mer på sebgroup.com/fileintegration

Kontakta oss

Ring oss på 0771-62 53 53

Customer service