Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Automatiska valutaväxlingar med Schedule FX

Schedule FX är en ny tjänst för dig som är företagskund och som vill automatisera hanteringen av valutaväxlingar.

Schedule FX är en ny tjänst för dig som är företagskund och som vill automatisera hanteringen av valutaväxlingar.

Om ditt företag hanterar olika valutor kan du automatisera växlingen med vår tjänst Schedule FX. Med tjänsten kan du välja vilka konton som ska användas i den automatiska växlingen, hur ofta växlingen ska göras och vilket målsaldo du vill ha på kontot.

Vad är automatisk valutaväxling med Schedule FX och hur fungerar det?

Schedule FX är en tjänst för företagskunder som har ett valutakonto och som vill automatisera sin hantering av valutaväxlingar. Fördelarna för dig som kund är att du får bättre kontroll över ditt kassaflöde eftersom du samlar din likviditet. 

Tjänsten riktar sig till både nettosäljare och nettoköpare av valuta, det vill säga de företags­kunder som har ankommande respektive avgående betalningar i utländsk valuta. 

Tjänsten kostar 120 kronor per månad per valutakonto.

Så ansluter du företaget till automatisk valutaväxling

 

  1. Anslut företaget till Schedule FX

    Logga in på Business Arena och anslut företaget till automatisk valutaväxling genom att beställa tjänsten Schedule FX.

  2. Välj vilka konton och beloppsgränser som ska användas

    När tjänsten är beställd och avtalet är signerat kan du välja de konton som ska användas som avläsningskonton (vanligtvis ett eller flera valutakonton) samt ett konsolideringskonto (vanligtvis företagets SEK-konto). Här väljer du även vilka beloppsgränser som ska användas.

  3. Välj hur ofta växlingen ska göras

    Du väljer själv hur ofta växlingen ska göras (dagligen, veckovis eller månadsvis) och vilket belopp som ska lämnas kvar på respektive avläsningskonto. När du är klar med dina valda inställningar signerar du ett avtal för uppdraget som är baserat på dina inställningar. Klart! Du hittar sedan dina upplägg under Valutahandel – Inställningar i Business Arena.

    Anslut till automatisk valutaväxling

Kontakt

Ange vilken tjänst du är intresserad av och vilka belopp du hanterar. 

Customer service