Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Bli kund med ett befintligt lagerbolag

Välkommen till SEB. Här kan du ansöka om att bli kund hos oss med ditt lagerbolag. 

Här ansöker du som har köpt ett lagerbolag och inte kan ansöka digitalt. 

Skicka in följande dokument till oss

  • Fyll i, skriv ut och underteckna formuläret Kundinformation på sidan Uppgifter om ditt företag
  • Fyll i och skriv ut: Ansökan – kompletterande information om verksamheten och kontaktuppgifter till sökande (pdf)
  • Affärsplan – tips: använd vår mall för affärsplan (pdf)
  • Organisationsschema 
  • Bolagsuppgifterna som du lämnat och fått bekräftade av lagerbolagsleverantören såsom bolagets namn, verksamhetsbeskrivning, styrelse, ägare och deras antal aktier.
  • Bankfullmakt i original – utfärdas av lagerbolagsleverantören
  • Protokoll från lagerbolagsleverantörens extra bolagsstämma
  • Protokoll från styrelsemöte
  • Vidimerade kopior på företrädarnas id-handlingar. Om företaget har en eller flera utländska ägare krävs vidimerad passkopia. Med vidimerad menas att en annan person än den som ska identifieras ska intyga att kopian av id-handlingen överensstämmer med originalet. Namnförtydligande, adress och telefonnummer behöver också finnas med.

Tänk på att vi alltid tar en kreditupplysning på styrelsen, särskild firmatecknare och verkliga huvudmän. 

Adress:

SEB, Corporate onboarding, lagerbolag
Svarspost
Kundnummer 20239028
408 00 Göteborg

 Vi handlägger din ansökan

Efter att vi fått in alla dokument från dig kontaktar en av våra specialister dig vanligtvis inom två veckor. Då ger vi dig instruktioner om nästa steg.

Kom igång med dina banktjänster

När du fått din generalfullmakt från din lagerbolagsleverantör skickar du den till oss i original. Kontakta oss för att boka ett möte för att komma igång med dina banktjänster.

Upp Upp