Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

E-handelskonto

Ett virtuellt betalkort

  • En betaltjänst som är skräddarsydd för e-handel
  • Med e-handelskonto slipper ditt företag fysiska kort
  • Kontot kan användas av flera anställda

Om E-handelskonto

Alla inköp samlas på en gemensam faktura. Du kan välja att få fakturan skickad digitalt en gång i månaden och anpassad för att fungera med ditt företags ekonomisystem.

E-handelskontot har upp till 45 dagars kredit och fungerar hos alla handlare som accepterar Mastercard.

Vid inköp av flygbiljetter visas information som passagerarnamn, biljettnummer, avresa och resrutt – något som förenklar för den som godkänner transaktionen.

Ansök om SEB:s e-handelskonto via ansökningsblanketterna nedan. Har du frågor kan du mejla oss på corporatesupport@seb.se eller ringa på 08-14 68 11, alternativt besöka ditt närmaste bankkontor.
Hitta ditt närmaste bankkontor

Ansökningsblanketter e-handelskonto

Ansökan e-handelskonto (pdf)
Intyg om verklig huvudman (pdf)

Kontobestämmelser e-handelskonto

Aktuella kontobestämmelser (pdf)

Årspris per konto: Årspris per konto: 300 kronor.

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Med automatisk överföring av transaktioner till ditt affärs- eller reseräkningssystem blir din registrering och attestering av reseräkningar och utlägg enklare. Du kan välja mellan att få dagliga överföringar av transaktionerna eller en gång i månaden i samband med faktureringen. Fördelar med tjänsten:

  • Det blir enkelt för de anställda att dokumentera utlägg och reseräkningar.
  • Du får automatiskt rätt information om köp, avgifter och valutakurser direkt i reseräkningssystemet.
  • Risken för felregistrering minskar.

Vi samarbetar med följande leverantörer:

  • Acubiz
  • Bluegarden
  • Companyexpense
  • Dicom Expense
  • Flex
  • Hogia
  • Visma .Net Expense

Årspris månatlig transaktionsfil:  1 500 kr

Intresserad?

Ansök om filöverföring till affärs- och resesräkningssystem via ansökningsblanketten nedan. Har du frågor kan du mejla oss på corporatesupport@seb.se eller ringa på 08-14 68 11, alternativt besöka ditt närmaste bankkontor.
Hitta ditt närmaste bankkontor

Ansökningsblankett filöverföring till affärs- och resesräkningssystem

Ansök om filöverföring till affärs- och resesräkningssystem (pdf)

Kontakt

Ring oss ifall du har några frågor.

Ändringar i våra kontobestämmelser för E-handelskonto

Uppdaterade kontobestämmelser för bankprodukter/tjänster
Information om nya kontobestämmelser

Customer service