Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Automatisera din finansiella rapportering med Oxceed

  • Molnbaserad plattform för finansiell uppföljning och prognoser.
  • Enkelt att integrera med Fortnox, Visma, Björn Lundén, Hogia med flera.
  • Intuitivt verktyg med färdiga mallar som även går att skräddarsy.

Oxceed är en molnbaserad plattform som ger dig den där extra funktionaliteten du kanske saknar i ditt bokföringssystem idag. Med bara några klick kan du snabbt och enkelt skapa finansiella rapporter. Allt i realtid. Med Oxceed sparar du tid, får bättre beslutsunderlag och förenklar din finansiella uppföljning.

Ta företagets rapportering och uppföljning till nästa nivå

  • Skapa enkelt resultat-, balans- och kassaflödesrapporter.
  • Sammanställ mer tillförlitlig budget och prognos.
  • Med ett bibliotek av nyckeltal, som vinstmarginal, nettoresultat och soliditet, kan du enkelt analysera och visualisera företagets situation.


Förmånligt erbjudande

Som kund hos SEB får du mer av Oxceed – 30 procents rabatt på deras ordinarie prislista. Ordinarie pris för ett standardpaket är 598 kr/mån exkl moms. Passa på att testa Oxceed helt kostnadsfritt i 30 dagar och välj sedan om du vill fortsätta med tjänsten.

Vassare rådgivning med Oxceed

Oxceed används idag av över 7 000 företag och 200 redovisningsbyråer i Sverige. Det är en strategisk samarbetspartner till oss och tillsammans utvecklar vi hela tiden nya, smarta funktioner som ger mindre och medelstora företag en bättre överblick över sin finansiella situation. När du ansluter dig till tjänsten kommer du och din företagsrådgivare dessutom ha tillgång till en översiktssida som visar din finansiella situation i realtid. Det gör att du slipper förbereda all administration inför rådgivningsmötet samtidigt som vi kan ge dig än mer kvalificerad rådgivning.

3 enkla steg: Så kommer du igång

  1. Logga in på Business Arena och klicka på Oxceed.

  2. Registrera ditt företag genom att fyll i formuläret.
  3. Logga in smidigt och säkert med mobilt BankID.

Frågor och svar om tjänsten

Oxceed är ett komplement till ditt bokföringssystem. Dagens bokföringssystem har ofta begränsade möjligheter att skapa mer avancerade finansiella rapporter. Istället är det många som lägger timmar varje månad på att klippa och klistra mellan olika system och kalkylark för att kunna göra en djupare verksamhetsanalys. Med Oxceed får du hjälp med allt det här. Det ett verktyg där du kan samla, visualisera och dela gränssnitt med styrelse, ägare eller oss på banken direkt. Programmet har redan färdiga mallar för exempelvis resultat- och balansrapporter, kassaflödesanalyser och likviditetsprognoser som uppdateras automatiskt i realtid. Och självklart kan du även skräddarsy dina egna rapporter om din verksamhet har mer komplexa behov.

Oxceed har färdiga integrationslösningar med de vanligaste bokförings- och redovisningssystemen som Fortnox, Visma.NET, Visma Administration, Visma e-Ekonomi, Björn Lundén, Hogia och 24SevenOffice. Oxceed erbjuder även integrationer med andra affärssystem genom deras API.

En stor fördel med Oxceed är att du kan komma igång på egen hand utan att behöva anlita konsulter. När du startar en prenumeration får du hjälp med att koppla upp systemet mot företagets bokföringssystem och göra grundläggande inställningar. Vi rekommenderar även att de medarbetare som ska använda Oxceed går en av våra utbildningar för att ditt företag ska få de bästa förutsättningarna att lyckas med den ekonomiska rapporteringen och uppföljningen.

När du startar en Oxceed-prenumeration kan du välja mellan två startpaket:

  1. ”Kom igång direkt” innehåller en generell utbildning samt en individuell frågestund på totalt 2 timmar och kostar 1 900 kr exklusive moms.
  2. "Grundutbildning” innehåller en anpassad utbildning på totalt 4 timmar som vi anpassar efter ditt företags behov och kostar 5 950 kr exklusive moms. Vid behov av en mer omfattande utbildning kan vi även skräddarsy ett utbildningspaket, fördelat på ett eller flera tillfällen.

Du kan enkelt bygga egna rapporter utifrån smarta mallar. Till exempel kan du bygga resultatrapporter efter konto- och kostnadsställe anpassade till en bransch eller efter verksamhetsspecifika krav och önskemål samt bygga in nyckeltal i rapporterna. Du kan välja att jämföra utfall med budget, föregående år, rullande 12 månader och prognos. Det är ett mycket användbart verktyg som är anpassat för att du både ska kunna utforma rapporter efter verksamhetens behov och för att spara tid så att du kan lägga mer fokus på analys och åtgärder. Efter att ha gått någon av våra utbildningar kommer du ha tillräckligt med kunskap att skapa egna rapportmallar.

Om du vill bygga mer avancerade rapportmallar har du även tillgång till Oxceeds konsulter till en extra kostnad.

Med Oxceed kan du hantera ett obegränsat antal företag i en och samma prenumeration, även om företagen använder olika bokföringssystem. Oxceed erbjuder även tilläggsfunktioner för koncernhantering som gör det möjligt att konsolidera och eliminera hela eller delar av en koncern.

Oxceed erbjuder teknisk support utan extra kostnad. De erbjuder även funktionell support och konsultation till en extra kostnad när du till exempel behöver hjälp med att skapa mer avancerade rapportmallar.

Eftersom det är en molnbaserad plug-and-play-tjänst är det enkelt att både installera och integrera med ditt bokföringssystem. Det krävs ingen teknisk utveckling för att koppla upp dig mot Oxceed.

Oxceed läser sömlöst in bokföringsinformation från ditt ekonomisystem. Informationen lagras i säkrade Microsoft Azure-datacenter i Nordeuropa. Om du säger upp tjänsten raderas samtlig information som Oxceed har läst in.

Customer service