Spärra kort

Om olyckan är framme och du förlorar ditt kort ska du omedelbart spärra kortet.

Vi har öppet dygnet runt och du når oss på telefon:
+46 8 14 72 00

Tänk på att alltid göra en polisanmälan. Om du har förlorat kortet utomlands, försök att göra din anmälan på plats, annars så fort som möjligt efter hemkomst.

Har du förlorat ditt kort i utlandet? Om du förlorar ditt kort i samband med utlandsvistelse och behöver ett nytt kort kan vi hjälpa dig. Vart du ringer beror på vilket kort det gäller:

  • SEB Debit, Maestro eller Bankkort Visa: +46-771 365 365.
  • SEB Commercial Debit och Bankkort Företag: +46-771 365 365.
  • SEB Credit och SEB:s MasterCard: +46-8 14 74 74.
  • SEB Corporate Limit och SEB Corporate: +46 -774 48 28 08
  • För spärr av Eurocard ringer du: +46 8 14 67 67

Tryggare med StopService

Du kan alltid spärra ditt kort genom att ringa +46 8 14 72 00 (öppet dygnet runt). Men du kan öka tryggheten ännu mer genom att beställa utökad spärrtjänst genom StopService. Då kan du registrera hela familjens kort, mobiltelefoner och värdehandlingar och spärra dem enkelt med ett enda telefonsamtal - dygnet runt. Du kan också registrera värdesaker som din dator, smycken och viktiga dokument. På det viset har du snabbt tillgång till ett digitalt arkiv i händelse av brand eller inbrott. StopService inkluderar även tjänsterna ID-skydd, Nyckelservice, Nödkontanter och Säkerhetsdekaler. 
Läs mer om och ansök om StopService

Har du anmält dig till tjänsten StopService så ska du alltid kontakta dem för att spärra kort på telefon:
+46 8 775 50 00