Spärra kort

Om olyckan är framme och du förlorar ditt kort ska du spärra kortet omedelbart.

Vi har öppet dygnet runt och du når oss på telefon:
+46 774 24 24 24

Du kan också spärra ditt kort direkt i vår app för privatpersoner. Tryck på kortet eller kontot som kortet är kopplat till och tryck sedan på kortsymbolen uppe till höger.

Tänk på att alltid göra en polisanmälan. Om du har förlorat kortet utomlands, försök att göra din anmälan på plats, annars så fort som möjligt när du har kommit hem.

Om du behöver ett nytt kort under din utlandsvistelse kan vi hjälpa dig. Vilket nummer du ringer beror på vilket kort det gäller:

SEB Debit, SEB Maestro, SEB Commercial Debit
+46 771 365 365

SEB Credit, SEB Corporate, SEB Corporate limit samt Eurocard
+46 774 24 24 24

Tryggare med StopService

Du kan alltid spärra ditt kort genom att ringa (öppet dygnet runt). Men du kan öka tryggheten ännu mer genom att beställa utökad spärrtjänst genom StopService. Då kan du registrera hela familjens kort, mobiltelefoner och värdehandlingar och spärra dem enkelt med ett enda telefonsamtal - dygnet runt. Du kan också registrera värdesaker som din dator, smycken och viktiga dokument. På det viset har du snabbt tillgång till ett digitalt arkiv i händelse av brand eller inbrott. StopService inkluderar även tjänsterna ID-skydd, Nyckelservice, Nödkontanter och Säkerhetsdekaler. 
Läs mer om och ansök om StopService

Har du anmält dig till tjänsten StopService så ska du alltid kontakta dem för att spärra kort på telefon:
+46 8 775 50 00