Reklamera kortköp

Har dina beställda varor inte dykt upp? Har du blivit debiterad ett köp flera gånger?

I första hand ska du kontakta butiken du handlat hos och reda ut problemet den vägen. Om det inte fungerar hjälper vi dig.

Om du tappat ditt kort, blivit bestulen eller upptäckt ett obehörigt uttag eller köp på kortet ska du spärra det. På en gång. Och tänk på att göra en polisanmälan.

Om du har problem med ett företag du handlat av

Butiken eller företaget du handlat hos ansvarar för fel och för att rätta till det som gått på tok. Därför måste du börja i den änden, innan vi kan hjälpa till. Om du inte får någon hjälp kan du reklamera köpet hos oss.

Då behöver vi veta:

  • ditt kontonummer
  • vilket belopp det gäller
  • varför du vill göra en reklamation.

I reklamationsformuläret ska du berätta om hur kontakten med butiken gått till: vem du pratat med, när du kontaktade dem och vad resultatet blev. Spara och bifoga kopior på korrespondensen med butiken och all annan dokumentation som stärker din reklamation. Det kan till exempel vara ett kvitto eller en order- och leveransbekräftelse. Tänk på att det alltid är du som är kortinnehavare som måste signera reklamationen.

Saknar du ett kvitto?

Om du saknar ett kvitto måste du kontakta butiken för att få en kopia. Vi har inga underlag hos oss.